Dino bierze 150 mln zł kredytu na rozwój sklepów i logistyki

Autor: dlahandlu.pl 11 lutego 2019 12:27

Dino bierze 150 mln zł kredytu na rozwój sklepów i logistyki fot. materiały prasowe

Zarząd Dino Polska podał, że 11 stycznia zawarł dwie umowy o kredyt inwestycyjny z bankiem PKO BP. Pierwszy z nich opiewa na kwotę 80 mln zł, a drugi 70 mln zł.

Łączna wartość kredytów to 150 mln zł. Umowy zostały podpisane w celu finansowania dalszego rozwoju sieci sklepów prowadzonych przez spółkę pod marką Dino oraz zaplecza logistycznego.



Kredyty zostały udzielone w walucie polskiej na okres od 11 lutego 2019 r. do 11 sierpnia 2026 r.

Oprocentowanie Kredytów ustalane będzie według zmiennej stopy procentowej równej wysokości stawki referencyjnej WIBOR 1M, powiększonej o marżę PKO BP SA.

Przypomnijmy, że Grupa Dino planuje przekroczyć liczbę 1 200 otwartych sklepów do końca 2020 roku i ocenia, że potencjał rynku polskiego pozwala na funkcjonowanie co najmniej 2 700 sklepów Grupy Dino.



Na koniec 2018 r. Dino liczyło 977 placówek. W 2019 r. firma chce kontynuować strategię rozwoju organicznego.

Sklepy Dino oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU), w tym w większości produkty pod znanymi markami oraz produkty świeże.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych: w Krotoszynie, Jastrowiu, Piotrkowie Trybunalskim i Rzeszotarach.

Na koniec 2018 roku Grupa Dino zatrudniała 16,5 tys. osób.

Od kwietnia 2017 roku spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Nieznamsie 2019-02-12 17:19:22

    I dobrze, małe sklepie tez mogły być wielkimi sieciami, doba dla wszystkich ma 24 h, a tydzień 7 dni, więc uważam że to wina właścicieli małych sklepików, biedra, dino czy inne sieciówki też mały na początku 1 sklep. Małe sklepiki to wina właścicieli, że nie chcieli się rozwijać, kapitalizm jest krwiożerczy i wygrywa ten, co chce być wielki.

  • panzer 2019-02-12 09:51:12

    faktycznie ten dinozaur wykańcza małe sklepy nawet sieciowe i poprzez to hurt jak eurocash i makro. takie eurocash żyje głównie z wiosek jeszcze. w miastach ropucha na ropuszce chociaż nie każdemu te zwierze wyszło na dobre. ( znajomy handlowiec mówił mi jak to opowiadał jemu ajent takiego sklepu - ropucha szukała frajera jako ajenta i go znalazła. ja jestem tym frajerem).

    wracając do tematu. sklepy wioskowe jeżdżą do eurocashu po towar i nie patrzą kupując wszystko. sklepy z miasta połowę towaru kupują w marketach na promocjach. wraz z rozrostem sieci jak lewiatan, twój market, dino po wioskach padają te sklepy. widać to w hurtowniach jak kiedyś tłumy waliły do hurtowni tak teraz tylko ci sami co jeszcze przędą ale nowych brak. często jadę autem i widzę- większa wioska jedna ulica . stoi dino a działkę dalej inna duża sieć. jeden na drugim. a puste lokale po sklepach spożywczych straszą napisami - wynajmę, sprzedam...

  • pępek 2019-02-11 22:49:11

    Dino to Polska rodzinna firma z Wielkopolski

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,72

  • Min

    2,66

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7934
Ilość aktualnych ofert: 485670

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.