PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

Dino: Do zrealizowania planów brakuje tylko 87 placówek, potencjał rynku szacowany na 2,7 tys.

Autor: dlahandlu.pl 18 listopada 2019 14:28

Dino: Do zrealizowania planów brakuje tylko 87 placówek, potencjał rynku szacowany na 2,7 tys. fot. materiały prasowe

Na koniec września Grupa Dino posiadała w Polsce 1113 sklepów. W prospekcie emisyjnym firma pisała, że planuje przekroczyć liczbę 1.200 otwartych sklepów do końca 2020 roku. Z tej obietnicy firma na pewno wywiąże się z nawiązką, bo do osiągnięcia celu brakuje tylko 87 placówek. Przypomnijmy jednak, że zarząd firmy w 2017 r. był zdania, że potencjał rynku polskiego pozwala na funkcjonowanie co najmniej 2700 sklepów Grupy Dino.

Przypomnijmy, że Dino Polska otworzyła w 2018 roku rekordową liczbę sklepów – 202 wobec 147 otwarć rok wcześniej (+37% r/r). Tak wiec z liczbą 87 nowych sklepów, na pewno sobie poradzi. Tylko w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r. sieć powiększyła się o 138 marketów. 

- W 2019 roku stawiamy sobie za cel otwarcie większej liczby sklepów Dino niż rok wcześniej, do czego jesteśmy dobrze przygotowani. W odpowiedzi na potrzeby klientów, będziemy dalej regularnie aktualizować ofertę asortymentową naszych sklepów, opierając ją głównie na markowych i świeżych produktach. Sprzyjająca koniunktura i rosnące wydatki Polaków dodatkowo napędzają sektor handlu artykułami spożywczymi. Nasz kraj jest w pierwszej dziesiątce państw europejskich pod względem tempa rozwoju handlu artykułami spożywczymi – mówił na początku br. Szymon Piduch, prezes sieci.

Grupa szacuje, że łączna wartość inwestycji, które zrealizuje w 2019 roku wyniesie 850 mln zł.

Od stycznia do końca września 2019 r. nakłady inwestycyjne spółki wyniosły 629 mln zł.

Rozwój sieci nie opiera się na systemie franczyzowym, ale na sklepach własnych.

- Grupa Dino współpracuje z jednym franczyzobiorcą, który na dzień 31 grudnia 2016 r. prowadził 12 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży około 5 tys. mkw. Na Datę Prospektu Grupa Dino (czyli 2017 r.) nie zamierza dalej rozwijać modelu franczyzowego poprzez nawiązywanie współpracy z nowymi franczyzobiorcami - podano w prospekcie firmy.

Czy firma po przekroczeniu liczby 1200 sklepów zmieni zdanie?

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,20

  • Śr

    1,01

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7520
Ilość aktualnych ofert: 501740

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.