Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dino jedną z najszybciej rozwijających się sieci w segmencie proximity

www.portalspozywczy.pl 23 listopada 2016 09:13

Dino jedną z najszybciej rozwijających się sieci w segmencie proximity Szymon Piduch, Prezes Dino Polska SA. Fot. materiały prasowe Dino

Fundusz Enterprise Investors, z którym sieć Dino związana jest od 2010 roku, pomógł jej w ciągu pięciu lat ponad pięciokrotnie zwiększyć liczbę sklepów. Obecnie Dino jest w szczególnym momencie poszukiwania nowych opcji rozwoju. W grę wchodzi m.in. debiut giełdowy. Co Dino ma do zaoferowania potencjalnym inwestorom?

Sieć Dino jest obecnie w kluczowym dla spółki okresie rozwoju. Jak tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Szymon Piduch, CEO sieci Dino, wejście do spółki  Funduszu Enterprise Fund VI (PEF VI) zarządzanego przez Enterprise Investors, który posiada 49-procentowy pakiet akcji Dino Polska S.A. od 2010 roku (51 proc. zostało w rękach założyciela firmy Tomasza Biernackiego) zdynamizowało rozwój sieci.  Jeszcze w 2010 roku liczyła ona około 100 marketów. Obecnie (na 30 września 2016) posiada 589 placówek, a rok 2016 chce zamknąć z liczbą 120 nowych otwarć. – W latach 2010-2015, pod względem sprzedaży rośliśmy w tempie 37-proc. średniorocznie – przytacza dane Szymon Piduch. 

Pod koniec lipca br. media obiegła wiadomość o przygotowaniu sieci Dino do debiutu giełdowego. Pisano, że Fundusz Enterprise Investors wybrał banki, które doradzą przy transakcji — PKO BP, UBS Investment Bank, Wood & Co oraz Erste Securities oraz, że debiut giełdowy Dino może być sposobem na wyjście ze spółki funduszu. 

Szymon Piduch tłumaczy, że obecnie wspólnie z akcjonariuszami rozpatrują różne scenariusze dalszego rozwoju spółki. – Rozważamy, wspólnie z akcjonariuszami, różne scenariusze dalszego rozwoju spółki, jednym z nich jest potencjalny debiut na GPW. Nie chciałbym się wypowiadać na temat naszych planów, dopóki nie podejmiemy ostatecznych decyzji o wyborze jednej z rozważanych ścieżek – mówi serwisowi portalspozywczy.pl. 

Jak więc obecnie wygląda kondycja sieci, która stoi przez kluczowymi dla dalszego rozwoju decyzjami? 

Szymon Piduch tłumaczy, że sieć obecnie kontynuuje strategię wzrostu poprzez dalszy rozwój organiczny. – Dino rozwija się głównie poprzez budowanie własnych sklepów. Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się sieci w segmencie proximity – mówi Szymon Piduch i dodaje, że według danych z raportu firmy Roland Berger z listopada br., Grupa Dino jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce pod względem średniej rocznej stopy wzrostu liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży w latach 2010-2015. W 2015 roku Grupa Dino była także drugą pod względem liczby sklepów i trzecią pod względem wielkości przychodów ze sprzedaży siecią supermarketów proximity w Polsce. Sieć sklepów Dino jest także drugą najszybciej rosnącą siecią na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi, zarówno pod względem wzrostu wartości sprzedaży jak i liczby nowo otwieranych sklepów. 

  • maro wawa 2016-11-23 14:05:52

    Bardzo fajna Polska sieć. Dopinguję im. Rozwijajcie się!

  • mario 2016-11-23 14:04:27

    Oby Dino było cały czas Polskie i tylko Polskie, i aby jak najwięcej Polskich produktów sprzedawano w DINO.

    Dino nigdy nie powinno sprzedać się obcemu kapitałowi, to powinni decydenci mieć zawsze na uwadze oraz zapisane w statusie swej działalności. Powinni tych rekinów eliminować z rynku poprzez swoją ekspansję a państwo powinno ich w tym wspierać

  • PK 2016-11-23 09:22:05

    proximity - tłumaczenie na polski oraz definicja. Co znaczy i jak powiedzieć "proximity" po polsku? - sąsiedztwo, bliskość

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,80

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.