Dino: Koszty świadczeń pracowniczych wzrosły o 32,6 proc.

Autor: dlahandlu.pl 10 maja 2019 09:51

Koszty świadczeń pracowniczych Dino S.A. wzrosły o 46,3 mln zł, czyli o 32,6 proc., do 188,5 mln zł w I kw. 2019 roku w porównaniu ze 142,1 mln zł w I kw. 2018 r. Wzrost ten wynikał przede wszystkim ze wzrostu liczby pracowników Grupy Dino z 13 696 na dzień 31 marca 2018 r. do 17 372 na dzień 31 marca 2019 r., w związku ze zwiększeniem skali działalności Grupy Dino i związaną z tym ekspansją sieci sklepów Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LFL), a także ze wzrostu średniego wynagrodzenia w Grupie Dino.

Koszty sprzedaży i marketingu wzrosły o 66,9 mln zł, czyli o 32,4 proc., do 273,2 mln zł w I kw. 2019 r. w porównaniu z 206,3 mln zł w I kw. 2018 r. Wzrost ten był spowodowany głównie wzrostem skali działalności. Grupy Dino i związaną z tym ekspansją sieci sklepów Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LFL), co wiązało się z koniecznością ponoszenia większych kosztów związanych z utrzymaniem sklepów i przechowywaniem towarów. Stosunek kosztów sprzedaży i marketingu do przychodów ze sprzedaży wyniósł w I kw. 2019 r. 17,5 proc.

Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 2,3 mln zł, czyli o 17,5 proc., do 15,2 mln zł w I kw. 2019 r. w porównaniu z 12,9 mln zł w I kw. 2018 r. Było to spowodowane głównie ekspansją sieci sklepów Grupy Dino (niektóre funkcje administracyjne rosły wraz z ekspansją sieci sklepów Dino). Stosunek kosztów ogólnego zarządu do przychodów ze sprzedaży w I kw. 2019 r. wyniósł 1,0 proc.

Czytaj także: Dino generuje przychody na poziomie 1,56 mld zł. W rok sieć otworzyła 209 sklepów



Łączne koszty według rodzaju wzrosły o 274,2 mln zł, czyli o 23,0 proc., do 1 467,2 mln zł w I kw. 2019 roku w porównaniu z 1 192,9 mln PLN w I kw. 2018 r., głównie w rezultacie wzrostu: (i) wartości sprzedanych towarów i materiałów (o 183,5 mln zł), kosztu świadczeń pracowniczych (o 46,3 mln zł), zużycia materiałów i energii (o 15,1 mln zł) oraz usług obcych (o 12,7 mln zł). Wzrost ten był spowodowany głównie ekspansją sieci sklepów Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LFL).



Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,59

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7358
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.