Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dino pod lupą analityków

Autor: dlahandlu.pl 9 października 2017 11:36

Dino pod lupą analityków fot. materiały prasowe

Sieć Dino Polska wzbudza zainteresowanie domów maklerskich. W ciągu ostatnich miesięcy akcje spółki otrzymały kilka pozytywnych rekomendacji. Wszyscy analitycy wróżą spółce wzrost przychodów, zwracając uwagę na pozytywne czynniki z otoczenia spółki.

Najświeższa rekomendacja nosi datę 2 października i została wydana przez JP Morgan, który zdecydował się na pierwszą analizę spółki. Rekomendacja brzmi "neutralnie", a cena docelowa została ustalona na poziomie 70,3 zł.

JP Morgan spodziewa się intensywnego wzrostu przychodów spółki. Analitycy oceniają, iż  w latach 2016-2019 średnioroczny wzrost przychodów Dino wyniesie 25 proc. Średnioroczny wzrost skorygowanej EBITDA ma wynieść 24 proc. Prognozy mówią ponadto, że w 2017 r. Dino wypracuje 4,395 mld zł przychodów, 385 mln zł skorygowanej EBITDA oraz 219 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. Prognoza na rok 2018 zakłada odpowiednio: 5,446 mld zł, 465 mln zł oraz 259 mln zł.

Z kolei DM BOŚ w raporcie z 1 października rozpoczął wydawanie rekomendacji dla spółki Dino od zalecenia "kupuj", ustalając cenę docelową dla akcji firmy na poziomie 75,2 zł.

Również analitycy DM BOŚ spodziewają się wzrostu przychodów Dino. - Przychody spółki powinny pozostać pod wpływem utrzymującej się ekspansji sieci detalicznej oraz poprawy wzrostu sprzedaży w ujęciu lfl. Zakładamy, że w okresie 2017 - 2020 Dino uruchomi średnio 155 sklepów i w 2020 roku ich liczba przekroczy 1200 placówek (628 na koniec 2016 roku) - napisano w raporcie.

Zdaniem analityków także marża zysku brutto na sprzedaży Dino powinna w nadchodzących latach rosnąć, głównie w wyniku poprawy warunków zakupu oferowanych przez dostawców wraz z rosnącą skalą działalności oraz poprawiającą się strukturą sprzedaży.

DM BOŚ zwraca na pozytywne czynniki zewnętrzne, jak silny wzrost PKB, spadek stopy bezrobocia oraz rosnący dochód rozporządzalny w połączeniu z rządowym programem 500+.

Z kolei analitycy DM PKO BP, w raporcie z 18 września oceniają, że w całym 2017 roku sprzedaż sieci Dino wzrośnie o 13,5 proc. Pozytywnie oceniają oni strategię sieci polegającą na ekspansji organicznej, choć nieco bardziej konserwatywnie przewidują docelową liczbę sklepów Dino.

- Po bardzo dobrych wynikach za pierwsze półrocze 2017 r., podwyższamy nasze prognozy na najbliższe lata. Ze względu na korzystną sytuację makroekonomiczną (program 500 plus, inflacja cen żywności) oraz pozytywne tendencje widoczne na koszyku, podnosimy istotnie nasze prognozy wzrostu sprzedaży LFL, przy jednoczesnym utrzymaniu marży brutto na średniorocznym poziomie 22,9 proc. w latach 2017-2020 – oceniają analitycy.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.