Dino urosło o 117 sklepów. A inni gracze?

www.portalspozywczy.pl 11 lutego 2017 09:23

Sieć Dino otworzyła w 2016 roku 117 swoich sklepów. To najlepszy wynik otwarć wśród wszystkich marketów spożywczych w Polsce w 2016 roku. Dla porównania Biedronce przybyło 55 placówek, Stokrotce - 45, Lidlowi ponad 30, Aldiemu 18, a Netto - 8. W tym czasie Polomarket otworzył 17 placówek, Piotr i Paweł 11, Carrefour - 12 supermarketów, Intermarche - 5 a Mila - 3, Kaufland zaś 1.

Jakie czynniki spowodowały, że sieć Dino znalazła się w tej kategorii na pierwszym miejscu? – Główną przyczyną tylu otwarć jest postawienie przez Dino na format supermarketów proximity, który jest obecnie najbardziej dostosowany do trendów zakupowych polskich konsumentów – wyjaśnia serwisowi portalspozywczy.pl Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Poza tym za sukcesem stoi też rozwój organiczny polegający na zagęszczaniu lokalizacji i zdobywaniu nowych miejsc, które nie są na drugim końcu Polski, tylko w odległości kilku lub kilkunastu kilometrów od obszaru, w którym placówki Dino już funkcjonują – tłumaczy serwisowi portalspozywczy.pl Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

Sieć Dino wybrała strategię kupowania większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są jej sklepy - jest właścicielem ponad 80 proc. gruntów. Na gruntach buduje nowe sklepy lub – jeśli grunt posiada lokal – sieć modernizuje placówki przystosowując je do swoich standardów.

Termin otwarcia nowego sklepu (na który się składa czas budowy wraz z pracami wykończeniowymi, zatowarowaniem i pozyskanie pozwolenia na użytkowanie) wynosi 6-7 miesięcy od momentu otrzymania decyzji administracyjnych.

Prezes Dino podkreśla również, że jednym z elementów szybkiego rozwoju i tak dużej liczby otwarć w 2016 roku jest strategia polegająca na wybieraniu lokalizacji na sklepy wokół trzech centrów dystrybucyjnych, które obecnie firma posiada.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,39

  • Śr

    3,11

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8059

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557388

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.