Dino w 2017 roku otworzy ponad 100 sklepów

Autor: PAP 9 lutego 2017 20:33

Grupa Dino zamierza wejść na warszawską giełdę w I połowie 2017 roku, prawdopodobnie w drugim kwartale - poinformowali w czwartek przedstawiciele spółki.

"Rozważamy ofertę publiczną i debiut na giełdzie w pierwszej połowie roku, pewnie w drugim kwartale. Chcemy przeprowadzić ofertę możliwie szybko, jak tylko będzie to możliwe" - powiedział dziennikarzom prezes Szymon Piduch. 

W grudniu spółka złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego.

Z wcześniejszych informacji wynika, że Polish Sigma Group, z grupy Enterprise Investors, chce sprzedać w ramach oferty publicznej do 4.804.000 istniejących akcji serii A grupy Dino Polska.
Polish Enterprise Fundusz VI zarządzany przez Enterprise Investors ma obecnie 49 proc. akcji spółki. Właścicielem 51 proc. jest założyciel spółki Tomasz Biernacki.

Z wypowiedzi prezesa Piducha wynika, że oferta nie będzie obejmować emisji nowych akcji.

"Nie mamy dużych potrzeb kapitałowych. Mamy wystarczające środki z kredytów bankowych i własne środki operacyjne" - powiedział prezes, dodając, że główny właściciel nie zamierza tracić kontroli.

Na koniec 2016 roku sieć Dino liczyła łącznie 628 sklepów. W ubiegłym roku powiększyła się o 117 placówek netto. "Otworzyliśmy 117 sklepów netto. Zamknęliśmy w ubiegłym roku 6 lokali, z czego 4 to były placówki w formacie convenience, które testowaliśmy. Uznaliśmy jednak, że chcemy się skupić na formacie proximity"- powiedział prezes. "W tym roku otwarć nie będzie mniej niż w ubiegłym roku" - dodał.

W latach 2010-16 sieć sklepów Dino rosła średnio o 33 proc. rocznie.

Grupa Dino chce kontynuować szybki organiczny wzrost liczby sklepów poprzez budowę własnych obiektów. Planuje zagęszczać sieć w województwach, w których jest obecnie i stopniowo prowadzić ekspansję w nowych województwach. "Docelowo chcemy dotrzeć do wszystkich województw" - powiedział prezes.

Poinformował, że spółka ma obecnie zabezpieczone kilkaset nieruchomości pod nowe markety.

Obecnie sklepy Dino zlokalizowane są głównie w zachodniej części kraju. Średnia powierzchnia sali sprzedaży wynosi ok. 400 m kw. Jedna trzecią sprzedaży stanowią produkty świeże, w tym mięso i wędliny z własnego zakładu produkcyjnego Agro-Rydzyna. Większość sklepów zlokalizowana jest w małych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast.

Sieć logistyczna grupy oparta jest na trzech centrach dystrybucyjnych. "Myślimy o kolejnym centrum w perspektywie roku-dwóch"- powiedział prezes.

W 2015 roku przychody grupy wyniosły 2,59 mld zł i były o 23 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Prezes pytany o wzrosty sprzedaży LFL odpowiedział: "nie mamy gorszych dynamik niż największy gracz na rynku". "Ten rok zaczął się bardzo dobrze. Pozytywne trendy są kontynuowane" - dodał.

Grupa spodziewa się utrzymania pozytywnych trendów makro w 2017 roku. "Rosnąca inflacja, wzrost płacy minimalnej oraz kontynuacja programu 500+ powinny mieć pozytywny wpływ na rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi" - powiedział prezes.

"Działamy na perspektywicznym rynku supermarketów proximity, który według prognoz rynkowych w latach 2015-20 będzie najszybciej rozwijającym się segmentem pod względem średniorocznego wzrostu liczby sklepów" - dodał.

Grupa Dino na koniec 2016 roku zatrudniała 10,8 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,15

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.