Dino w tym roku wyda 850 mln zł na inwestycje. To połowa budżetu Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2019 20:55

Dino w tym roku wyda 850 mln zł na inwestycje. To połowa budżetu Biedronki

Dino Polska szacuje wartość inwestycji w 2019 roku na ok. 850 mln zł. Chce otworzyć więcej sklepów niż w ubiegłym roku. Przypomnijmy, że budżet Biedronki na inwestycje w 2018 r. wynosił 372 mln euro (przeliczając po kursie 1 euro=4,27 zł daje to kwotę ok. 1,58 mld zł).

 

- Chcielibyśmy utrzymać szybkie tempo rozwoju naszej spółki w kolejnych latach. Otoczenie rynkowe, sprzyjające polskiemu rynkowi handlu artykułami spożywczymi, w połączeniu z naszym sprawdzonym formatem sklepów dają duże możliwości dalszej ekspansji. Zagęszczamy liczbę marketów, stopniowo także zwiększamy zasięg na nowych obszarach, co pozwala nam w zrównoważony i efektywny finansowo sposób przekształcać się w sieć ogólnopolską. Wraz ze wzrostem skali działania chcemy pracować nad utrzymaniem wysokiego poziomu sprzedaży LfL – ocenia Szymon Piduch.

- W 2019 roku stawiamy sobie za cel otwarcie większej liczby sklepów Dino niż rok wcześniej, do czego jesteśmy dobrze przygotowani. W odpowiedzi na potrzeby klientów, będziemy dalej regularnie aktualizować ofertę asortymentową naszych sklepów, opierając ją głównie na markowych i świeżych produktach. Sprzyjająca koniunktura i rosnące wydatki Polaków dodatkowo napędzają sektor handlu artkułami spożywczymi. Nasz kraj jest w pierwszej dziesiątce państw europejskich pod względem tempa rozwoju handlu artykułami spożywczymi - dodaje Szymon Piduch.

Przypomnijmy, w 2018 roku Biedronka otworzyła 122 sklepy. Netto sieć Biedronki powiększyła się o 77 sklepów i liczyła na koniec 2018 roku 2.900 placówek. 

Jak ocenia Dino, rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi regularnie rośnie, mimo wprowadzonego w marcu 2018 r. zakazu handlu w niedzielę. Handel spożywczy wspierany jest przez dobrą sytuację makroekonomiczną: szybko rosnące PKB (5,1% w 2018 r.), wzrost płac, rekordowo niskie bezrobocie (5,8% na koniec 2018 roku). W samym IV kwartale PKB Polski wynosiło +4,9% r/r wobec +1,2% r/r w strefie euro. Rok 2018 charakteryzował się inflacją cen żywności na poziomie 2,6%.

Prognozy NBP zakładają wzrost PKB w 2019 roku na poziomie +4,0%, w 2020 r. +3,7%, a w 2021 r. na poziomie +3,5%. Zapowiadane przez rząd propozycje fiskalne, w tym rozszerzenie programu 500+ mogą być dodatkowym bodźcem wspierającym sektor handlu artkułami spożywczymi.

Sektor handlu detalicznego artykułami spożywczymi notuje około  4-proc. wzrosty rocznie. Dino Polska rośnie szybciej niż rynek i nadal widzimy duże możliwości rozwoju sieci naszych marketów – podsumowuje Szymon Piduch.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Pan 2019-03-15 10:18:37

    No i to jest jeden z powodów dla którego zamykaja się małe rodzinne wiejskie sklepiki. Dino jest w centrum polski prawie w każdej gminie i zabija wokół handel detaliczny. Druga uwaga. Niech sie odpowiednie służby przyjrzą warunkom [racy w tych sklepach. Nie widze tam uśmiechnietych twarzy zadowolonych ludzi zatrudnionych na niepełne etaty. No ale jakoś trzeba sie dostać do pierwszej 10 najbogatszych, nieprawdaż???

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7538
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.