Dino w ubiegłym roku nie zamknęło żadnego sklepu

Autor: dlahandlu.pl 15 marca 2019 13:25

Dino w ubiegłym roku nie zamknęło żadnego sklepu

Sieć Dino planuje w tym roku utrzymać ubiegłoroczne tempo wzrostu sprzedaży porównywalnej, choć przedstawiciele sieci przyznają, że w pierwszym kwartale 2019 roku wzrost będzie jednocyfrowy. Spółka przygotowuje się do budowy piątego magazynu logistycznego, którego otwarcie zaplanowane jest na 2020 rok. Jak podkreślają przedstawiciele spółki, w ubiegłym roku Dino nie zamknęło żadnego sklepu.

Mapa pokrycia powierzchni Polski sklepami Dino pokazuje, że sieć obecna jest w Zachodniej i Centralnej Polsce, natomiast brak sklepów Dino w województwach wschodnich. Największe zagęszczenie sklepów Dino znajduje się w województwach: wielkopolskim i lubuskim, a następnie opolskim i dolnośląskim.

Zdaniem prezesa spółki Szymona Piducha, nie oznacza to, że dalsza ekspansja będzie dotyczyć wschodnich rejonów naszego kraju. – Nasza obecność jest mniejsza na Wschodzie, ale i tak myślę, że można już powiedzieć, że jesteśmy siecią ogólnopolską. W ubiegłym roku jedną trzecią naszych sklepów otworzyliśmy w dwóch województwach. Widzimy, że w tamtym regionie wciąż jest miejsce na nasze sklepy. Nie zamierzamy kłaść nacisku na ekspansję na Wschodzie Polski – powiedział Szymon Piduch.

Grzegorz Uraziński, odpowiedzialny za relacje inwestorskie w Dino potwierdził, że spółka zamierza osiągnąć plan 1200 sklepów w całej Polsce wcześniej niż planowała. Obecnie Dino szacuje, że taką liczbę placówek będzie mieć już na przełomie 2019 i 2020 roku, podczas gdy wcześniej zakładała, że stanie się to do końca 2020 roku. – Przełom 2019 i 2020 roku nie oznacza, że będzie to koniec grudnia, może to być także początek 2020 roku – wyjaśnił Grzegorz Uraziński.

Spółka ma już zabezpieczone działki na nowe otwarcia i szacuje, że plan otwarć w 2019 roku jest niezagrożony. Przypomnijmy, spółka Dino Polska otworzyła w 2018 roku rekordową liczbę sklepów – 202 wobec 147 otwarć rok wcześniej (+37% r/r), co oznacza, że na koniec grudnia 2018 roku posiadała 977 marketów. W 2019 roku firma stawia sobie za cel otwarcie większej liczby sklepów Dino niż rok wcześniej.

- W 2018 roku nie zamknęliśmy żadnego sklepu – podkreślił Szymon Piduch, prezes Dino. Jego zdaniem, to efekt dobrze wybranych lokalizacji.

Spółka rozwija swoją sieć placówek poprzez budowę sklepów na własnych działkach. Jak zdradził prezes spółki, 10 proc. inwestycji jest realizowanych poprzez umowę najmu.

Spółka przygotowuje się do budowy piątego magazynu logistycznego. - W tym roku rozpoczniemy budowę nowego centrum logistycznego, które otworzymy w 2020 roku. Mamy już wybraną lokalizację i jesteśmy w trakcie procesowania – powiedział na konferencji Michał Krauze, członek zarządu Dino, odpowiedzialny za finanse. W ubiegłym, roku spółka otworzyła czwarte centrum dystrybucyjne w Rzeszotarach na Dolnym Śląsku.



WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7935
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.