Dino wyprzedziło Biedronkę w kilku statystykach

Autor: money.pl 3 grudnia 2018 09:43

Dino wyprzedziło Biedronkę w kilku statystykach Fot. materiały prasowe

Na tym samym kliencie sieć Dino zarobi więcej niż Biedronka - wynika z najnowszych statystyk. Polska marka może się pochwalić znacznie szybszym tempem wzrostu sprzedaży i liczbą nowych marketów. I choć skalą działania konkurent ciągle góruje, to inwestorzy Dino w tym roku zarabiają, w przeciwieństwie do Jeronimo Martins – informuje serwis money.pl.

Biedronka od kilku lat dominuje w handlowym krajobrazie Polski. Na mapie ciężko znaleźć miejsce, gdzie w bliskiej odległości nie ma charakterystycznego żółtego sklepu. W kategorii dyskontów nie ma sobie równych. Skutecznie walczy też o klientów z innymi zagranicznymi graczami, licznie obecnymi na naszym rynku. Na konkurencyjnym rynku coraz mocniej rozpycha się jednak polska marka Dino, która w tegorocznym rankingu dziesięciu najlepszych polskich sieci przygotowanym przez Kondej Marketing zajęła pierwsze miejsce. Analizując najważniejsze statystyki okazuje się, że Dino staje się poważnym zagrożeniem dla biznesu Portugalczyków, a w niektórych aspektach jest nawet lepszy.

Adrian Górniak, analityk Domu Maklerskiego BDM, porównując obie spółki wskazuje, że Jeronimo Martins generuje niższe marże, a sama Biedronka jest mniej rentowna od Dino. Oczywiście wynika to m.in. z faktu, że działa ona w obszarze dyskontów, a polska sieć ma nieco inny format, mniej nastawiony na konkurencję cenową. Na wykresach widać, że od 2014 roku systematycznie rośnie wartość sprzedaży w sieci Dino. Wolniejszy przyrost i mniej jednoznaczny notuje Biedronka.

Ogółem przychody Dino na tle konkurenta są wciąż zdecydowanie mniejsze. W polskiej sieci przychody zbliżają się do 2 mld zł kwartalnie. Tymczasem w Biedronce w trzecim kwartale 2018 przekroczyły 12 mld zł.

Eksperci zwracają uwagę na znacznie szybsze tempo otwarć nowych placówek przez Dino. Na telekonferencji wynikowej zarząd Dino wskazał, że od października do grudnia spółka zamierza otworzyć około 70 nowych sklepów. W tym samym czasie plany Biedronki zakładały powstanie 40-50 placówek.

Na polu giełdowym po raz kolejny widać, że Dino depcze po piętach rywalowi. Podczas gdy wartość rynkowa marki Dino rośnie, w tym roku akcje Jeronimo Martins dołują. Od stycznia straciły ponad jedną trzecią ceny.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    2,48

  • Min

    1,29

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6351

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.