Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dla 44 proc. pracowników spotkania świąteczne to obowiązek, który trzeba wypełnić

Autor: dlahandlu.pl 18 grudnia 2014 12:20

Dla prawie 44 proc. pracowników spotkania świąteczne nie mają wiele wspólnego z przyjemnością, a wręcz przeciwnie - stanowią obowiązek, który „trzeba" wypełnić. Mimo to ponad połowa pracowników uważa, że pracodawcy powinni podtrzymywać tradycję firmowych wigilii - takie wnioski płyną z badania portalu infoPraca.


Blisko 80 proc. respondentów biorących udział w badaniu infoPraca potwierdziło, że w ich miejscach pracy panuje zwyczaj organizowania świątecznych spotkań dla pracowników, choć blisko 44 proc. z nich uważa takie spotkania za obowiązek, który trzeba wypełnić, aby nie narazić się szefowi. Co czwarty respondent (24,3 proc.) z badania infoPraca uważa służbowe świąteczne zgromadzenia za przyjemną odmianę od codziennego dnia pracy. Dla 44 proc. respondentów najlepszą formą takiego spotkania jest kolacja w restauracji, tyle samo badanych woli spotkać się w pracy i posiedzieć przy poczęstunku dostarczonym przez firmę cateringową. Niewiele ponad 11 proc. pracowników chciałoby nadać temu spotkaniu bardziej osobisty charakter i preferuje spotkanie w firmie, na które każdy z uczestników przyniesie jakieś danie przygotowane przez siebie.
- Warto zadbać o to, aby świąteczne spotkanie w gronie przełożonych i pracowników nie miało charakteru przymusowego i przed organizacją takiego spotkania warto zapytać współpracowników o ich pomysły na firmowe spotkanie. Świąteczne przyjęcia coraz mniej przypominają znane od lat rozmowy przy barszczu i karpiu, a coraz częściej są zajęciami integracyjnymi organizowanymi w formie warsztatów kulinarnych czy też jednodniowych kursów florystycznych, na których przygotowuje się wieńce bożonarodzeniowe lub inne dekoracje związane ze Świętami - komentuje Marek Jurkiewicz, General Manager portalu infoPraca.

Blisko 70 proc. pracowników przepytanych przez portal infoPraca nie otrzymuje od pracodawców świątecznych prezentów. Z kolei ci, którzy je otrzymują, najczęściej dostają bony podarunkowe (36 proc.) i paczki z artykułami spożywczymi (31 proc.). W wielu firmach istnieje tradycja losowania współpracownika, któremu przygotuje się świąteczny podarunek. Najczęściej są to drobne upominki typu książka, bilety do kina czy zestawy kosmetyków.

41 proc. respondentów uważa, że takie spotkania nie mają żadnego wpływu na ich pracę, a według 32 proc. badanych wywołują jeszcze więcej negatywnych emocji - lepiej dać pracownikom świąteczne premie zamiast wydawać pieniądze na takie uroczystości. Znacznie lepsze nastawienie ma blisko 27 proc. respondentów, którzy uważają, że dzięki świątecznym spotkaniom budują się lepsze relacje w zespole, co z kolei przekłada się na większą efektywność pracy. Pomimo tych negatywnych nastrojów opinie nt. słuszności organizowania świątecznych spotkań są podzielone, z przewagą (53 proc.) głosów za podtrzymaniem firmowych wigilii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.