Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dla połowy klientów możliwość dotknięcia towaru w sklepie ma duże znaczenie

Autor: dlahandlu.pl 10 maja 2017 12:34

42 proc. kobiet oraz 29 proc. panów preferuje kupno odzieży i obuwia w sklepach internetowych. Z kolei 46 proc. mężczyzn i 36 proc. kobiet, robi zakupy online w kategorii elektronika. Według wyników badań w 2030 roku 53 proc. kobiet w porównaniu do 45 proc. mężczyzn zamierza kupować ubrania i buty przez internet wynika z raportu „PRZYSZŁOŚĆ ZAKUPÓW. NAJWAŻNIEJSZE TRENDY W RETAIL DZIŚ I W ROKU 2030”.

59 proc. kobiet w porównaniu do 46 proc. mężczyzn należy do grona lojalnych klientów, w przypadku kosmetyków stosunek kobiet wynosi nawet 60 proc. w porównaniu do znacznie niższego odsetka mężczyzn – 37 proc. Z kolei przy wyborze innych kategorii produktowych lojalność klientek jest mniej zauważalna, a odsetek kobiet i mężczyzn utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie. Za to autorzy badań dowodzą, że emocje i pozytywne doświadczenia podczas dokonywania zakupów wywierają na kobiety o wiele silniejszy wpływ niż na męską część populacji. Pozytywne przeżycia skłaniają tym samym aż 63 proc. ankietowanych kobiet, w porównaniu do 47 proc. mężczyzn, do ponownego odwiedzenia danego sklepu. Aspekt ten ma znaczenie również w przypadku zakupów dokonywanych drogą internetową. Połowa kobiet, w porównaniu do 40 proc. przedstawicieli płci męskiej, była w związku z pozytywnymi doznaniami gotowa dokonać ponownych zakupów w tym samym sklepie internetowym.

80 proc. Polek jest członkiem programu lojalnościowego, przy czym największy odsetek stanowią kobiety w średnim wieku. Dla porównania 70 proc. Polaków zbiera punkty lub posiada kartę stałego klienta. Suma kobiet biorących udział w programach lojalnościowych we wszystkich sześciu ankietowanych krajach wynosi 77 proc. w stosunku do 65 proc. mężczyzn.

Kartę stałego klienta zdecydowanie częściej posiadają kobiety (41proc.) niż mężczyźni (32 proc.). Za to panowie chętniej korzystają z aplikacji na smartfony. Tym samym 10 proc. użytkowników płci męskiej i tylko 4% klientek korzysta z tego rodzaju aplikacji. Natomiast w przypadku kuponów rabatowych kobiety znów preferują klasyczną formę wydruków papierowych otrzymywanych pocztą tradycyjną (35 proc.), podczas gdy mężczyźni na pierwszym miejscu stawiają drogę mailową (41 proc.). Mężczyźni podczas dokonywania zakupów częściej korzystają z telefonów komórkowych - opcją nawigacji po sklepach interesuje się 57 proc. mężczyzn i tylko 45 proc. kobiet.

W kategorii „odzież“ dla połowy respondentów, zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn, możliwość dotknięcia towaru miała duże znaczenie. W przypadku towarów w sklepach budowlano-dekoracyjnych płeć męska nieznacznie przoduje (40 proc. mężczyzn, 34 proc. kobiet), a w przypadku towarów innych kategorii zdecydowanie prym wiodą kobiety, np. biżuteria (47 proc. kobiet, 31 proc. mężczyzn) i kosmetyki (38 proc. kobiet, 29 proc. mężczyzn).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,79

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.