Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dlaczego nie kupujemy polskich produktów? Jest ich zbyt mało i są za drogie

www.portalspozywczy.pl 23 sierpnia 2016 13:16

Największą barierą dla osób chcących kupować polskie produkty jest ich zbyt mała ilość w sklepach. Co czwarta osoba wskazywała też zbyt wysokie ceny oraz brak odpowiednich oznaczeń. Jednocześnie połowa Polaków chętnie korzystałaby z aplikacji służącej do sprawdzania, czy produkt został wyprodukowany w Polsce - wynika z raportu "Moda na polskość" przygotowanego na potrzeby projektu Konsument 2016 przez Ipsos.

Jako bariery w kupowaniu polskich produktów 34 proc. ankietowanych wskazało zbyt małą ich ilość w sklepach, a 28 proc. zbyt wysoką cenę. W dalszej kolejności jako przeszkodę podawano brak oznaczeń, że produkt jest polski (22 proc.) oraz gorszą jakość polskich produktów (8 proc.).

Z drugiej strony 24 proc. badanych nie dostrzegło żadnych przeszkód, na jakie trafia osoba chcąca kupować polską żywność. Aż 52 proc. używałoby aplikacji służącej do sprawdzania, czy produkt był wyprodukowany w Polsce.

Autorzy raportu sprawdzili także w jakich kategoriach produktowych polskość ma największy potencjał. Zdecydowanie najczęściej, bo w 76 proc. przypadków wskazywano żywność, a w 53 proc. alkohol.

Największy potencjał „polskość” ma w kategoriach związanych z żywnością i alkoholem, w meblach oraz usługach takich jak bankowość czy ubezpieczenia. Z kolei produkty zagraniczne najchętniej wybieramy w takich kategoriach jak elektronika, sprzęt AGD, filmy i odzież.

Polska żywność to zdaniem uczestników badania synonim wysokiej jakości, świeżości i naturalności oraz małej ilości chemii i braku GMO, gdyż nie jest długo transportowana.

Szczególnie cenione są polskie mięso i wędliny (Sokołów, Wierzejki), warzywa i owoce (znane na świecie jabłka; owoce sezonowe: śliwki, gruszki), nabiał (Spółdzielnie Mleczarskie: Piątnica, Garwolin), jajka (często przywożone ze wsi/ kupowane u sprawdzonych osób), pieczywo (osiedlowe piekarnie, Putka) i produkty mączne, zbożowe (np. Mąka Szymanowska, Lubella).

Zakup polskiej żywności motywowany jest często patriotyzmem lokalnym rozumianym jako chęć wspierania polskich rolników i producentów („pani Halinki”, „rolnika z Podlasia”).

Dane w raporcie pochodzą z Badania Omnibus przeprowadzonego w marcu 2016 na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15 lat+, N=1008.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2016-08-24 11:33:18

    Masło irlandzkie przywożę regularnie z Niemiec. Kostki duże 250 g a nie 200g jak w Polsce kupuję zawsze w cenie 0,99 centow do 1,25 Euro. Promocje są cały czas, jak nie w Normie to w Kauflandzie.

  • dd 2016-08-23 14:39:31

    to chyba jakaś prowokacja, polskie firmy mają konkurować z zachodnimi gigantami spożywczymi w zachodnich sieciach, które zalały polski rynek? czym?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.