DM BDM: Eurocash może mieć problemy z realizacją strategii

Autor: dlahandlu.pl 12 lutego 2019 12:46

DM BDM: Eurocash może mieć problemy z realizacją strategii Eurocash, fot. wikipedia.org

Eurocashowi może być ciężko zrealizować założenia strategii dla obszaru detalicznego (w perspektywie 5 lat spółka chce otworzyć 900 sklepów, uwzględniając w tym potencjalne akwizycje). Powodem będzie przede wszystkim wymagająca sytuacja na rynku pracy, a także przeciągający się w czasie proces integracji przejętych sieci – uważają analitycy DM BDM SA.

- Wyniki za trzeci kwartał 2018 r. w przypadku spółki stanowiły dla nas spore rozczarowanie, zwłaszcza w segmencie detalicznym. Spodziewamy się, że podobne tendencje były zachowane również w minionym kwartale. Prognozujemy, że przychody grupy w czwartym kwartale 2018 r. wyniosły 5,66 mld zł, przy jednoczesnej poprawie marży brutto ze sprzedaży do 13,6 proc. – czytamy w raporcie.

Na wyniki Eurocash wpływ powinno mieć rozliczenie transakcji sprzedaży udziałów w PayUp (w wys. ok. 70 mln zł w czwartym kwartale 2018 r. i pozostałe 30 mln zł w 2019 roku). Tym samym EBITDA może wynieść 176 mln zł (po oczyszczeniu ok. 106 mln zł), a zysk netto powinien być bliski 91 mln zł.

W kolejnych kwartałach dla perspektyw wynikowych kluczowy jest proces integracji segmentu detalicznego. Zarząd wskazywał, że integracja potrwa „co najmniej 3 kwartały”, natomiast analitycy DM BDM SA zakładają, że może on potrwać do trzeciego kwartału 2019 r., co tym samym będzie negatywnie rzutować na ścieżkę wynikową.

Kolejnym kluczowym czynnikiem dla wyników będzie rebranding Mili, który potrwa od drugiego do czwartego kwartału 2019 r.

- Podsumowując, w 2019 r. oczekujemy, że Eurocash osiągnie 24,1 mld zł obrotów i 362 mln zł EBITDA (płasko r/r). Wśród głównych ryzyk wyróżniamy przede wszystkim wymagającą sytuację na rynku pracy (problem braku pracowników dotyka całej branży handlu, wyzwaniem może też być presja płacowa). Z obecnej perspektywy uważamy, że Eurocashowi może być ciężko zrealizować założenia strategii dla obszaru detalicznego (w perspektywie 5 lat spółka chce otworzyć 900 sklepów, uwzględniając w tym potencjalne akwizycje; obecnie grupa poszukuje osoby, która zastąpi na stanowisku Pawła Musiała) – czytamy w raporcie.

Eurocash rok temu przedstawił założenia strategii na najbliższe 5 lat. Zakłada ona między innymi stworzenie największej w Polsce sieci supermarketów. W ciągu najbliższych pięciu lat Grupa Eurocash, również wspólnie z franczyzobiorcami, planuje otwarcie około 900 nowych sklepów. Strategia zakłada także, że łączne nakłady inwestycyjne na rozwój sieci detalicznej wyniosą ok. 1–2 mld zł (poniesione wspólnie z partnerami nieruchomościowymi).

DM BDM rekomenduje redukowanie akcji Eurocash, ustalając cenę docelową na poziomie 17,9 PLN/akcję.

Autorem rekomendacji jest Adrian Górniak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,29

  • Śr

    1,82

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6908
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.