DM BDM: Eurocashowi może być trudno zrealizować zakładaną strategię

Autor: dlahandlu.pl 12 grudnia 2018 14:07

Analitycy DM BDM SA oceniają, że wyniki Eurocash za trzeci kwartał, choć lepsze rok do roku, były rozczarowujące. Ich zdaniem, Eurocashowi może być ciężko zrealizować założenia strategii dla obszaru detalicznego - w perspektywie 5 lat spółka chce otworzyć 900 sklepów, uwzględniając w tym potencjalne akwizycje.

- Pomimo, że wyniki Eurocash w trzecim kwartale 2018 r. były lepsze r/r, stanowiły bardzo duże rozczarowanie, zwłaszcza w segmencie detalicznym (spadek EBITDA r/r o 22 mln PLN). W wypowiedziach zarządu po opublikowaniu sprawozdania finansowego padły wskazania, że integracja Mili, Eko i Delikatesów Centrum potrwa „co najmniej 3 kwartały” i że rezultaty „będą pod presją przez kilka kwartałów”. Dodatkowo pozostaje kwestia rebrandingu Mili, która ma trwać w okresie od drugiego ro czwartego kwartału 2019 r. – zwracają uwagę analitycy.

Natomiast w obszarze hurtu liczą oni na podtrzymanie pozytywnych trendów z minionych okresów.

DM BDM SA obniżył prognozy wyników dla Eurocash i w czwartym kwartale tego roku spodziewa się, że grupa wypracuje 5,64 mld PLN przychodów, ok. 105 mln PLN EBITDA oraz 34 mln PLN zysku netto (całorocznie odpowiednio 22,7 mld PLN/367 mln PLN/90 mln PLN).

- Niemniej obecnie spółka jest handlowana przy niskich historycznie wskaźnikach EV/EBITDA. Dlatego wydajemy zalecenie Trzymaj i obniżamy cenę docelową do 18,3 PLN/akcję – napisali analitycy w raporcie.

Ich zdaniem, widocznej poprawy rezultatów można się spodziewać najwcześniej pod koniec 2019 r.  - Zwracamy uwagę, że w pierwszym kwartale 2019 r. powinna zostać sfinalizowana transakcja sprzedaży udziałów w PayUp (ok. 100 mln PLN zysku), dzięki czemu znacznie wzmocniona będzie pozycja gotówkowa (wpływ brutto w wys. ok. 110 mln PLN). W perspektywie całorocznej zakładamy, że spółka osiągnie 24,1 mld PLN przychodów, ok. 362 mln PLN EBITDA oraz 103 mln PLN oczyszczonego zysku netto – przewidują analitycy.

Wśród głównych ryzyk wymienili oni przede wszystkim wymagającą sytuację na rynku pracy (problem braku pracowników dotyka całej branży handlu, wyzwaniem może też być presja płacowa).

- Z obecnej perspektywy uważamy, że Eurocashowi może być ciężko zrealizować założenia strategii dla obszaru detalicznego ( perspektywie 5 lat spółka chce otworzyć 900 sklepów, uwzględniając w tym potencjalne akwizycje; obecnie grupa poszukuje osoby, która zastąpi na stanowisku Pawła Musiała) – czytamy w raporcie.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    15,22

  • Min

    8,63

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6845
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.