DM BDM SA spodziewa się poprawy wyników Eurocash

Autor: dlahandlu.pl 24 października 2018 13:11

Analitycy DM BDM SA optymistycznie oceniają przyszłość Eurocashu. Ich zdaniem, w trzecim i czwartym kwartale 2018 r. wyniki grupy poprawią się. Także rok 2019 powinien być dobry dla spółki.

- Eurocash bardzo długo rozczarowywał wynikami, szczególnie w drugim półroczu 2017 r. W pierwszym półroczu 2018 r. dystrybutor FMCG zaprezentował płaskie rezultaty r/r, co (mając na uwadze rebranding sklepów Eko) odbieramy lekko pozytywnie. Liczymy, że kończący się proces integracji Eko, prowadzone działania optymalizujące w obszarze hurtu oraz niska baza wynikowa przełożą się na powrót do dwucyfrowych dynamik wzrostu zysków w trzecim i czwartym kwartale 2018 r. – oceniają analitycy.

Zwracają oni uwagę, że segment hurtu powrócił na wzrostową ścieżkę wynikową oraz prezentuje dodatnie odczyty lfl (w drugim kwartale był to najlepszy odczyt od ponad 4 lat).

Według ich założeń grupa osiągnie w trzecim kwartale nieco ponad 6,0 mld zł przychodów, realizując ok. 12-proc. marżę brutto ze sprzedaży. Na poziomie EBITDA spodziewają się oni ok. 111 mln zł, z kolei wynik netto powinien wzrosnąć do 37 mln zł. W perspektywie całorocznej zakładają 22,3 mld zł obrotów, 395 mln zł EBITDA oraz ok. 111 mln zł zysku netto.

- Z optymizmem zapatrujemy się także na rok 2019. Liczymy, że grupa będzie kontynuowała procesy oszczędnościowe (ograniczenie straty w projekcie fresh – zarząd wskazywał, że jest on bliski progowi rentowności i zachowuje się lepiej niż wcześniej się spodziewano; obniżenie kosztów stałych; usprawnienie logistyki). Oczekujemy, że pozytywną „cegiełkę” dołoży także Eko, które będzie już po rebrandingu – napisali analitycy w raporcie. Jak przypominają, w pierwszym kwartale 2018 r. rebranding sieci Eko pochłonął ponad 20 mln PLN z zysku EBITDA.

- Wsparciem powinno być także sprzyjające otoczenie makro, ze szczególnym wskazaniem na rozpędzoną konsumpcję i liczymy, że będzie to mocny impuls m.in. dla segmentu detalicznego - dodają.

Wśród ryzyk wymieniają ewentualne koszty związane z integracją Mili. Transakcja sfinalizowana w drugim kwartale 2018 r., a proces integracji zacznie się najprawdopodobniej w drugim półroczu 2019. Ryzykiem może też być wymagająca sytuacja na rynku pracy (problem dotyka całej branży handlu).

Przedstawione prognozy dla obszaru detalicznego są bardzo konserwatywne i nie uwzględniają założeń strategii, którą 3 kwartały temu przedstawił Eurocash.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,74

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.