Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

DNB: W handlu nie wystarczy być szybkim, trzeba być pierwszym

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2017 09:41

DNB: W handlu nie wystarczy być szybkim, trzeba być pierwszym Fot. Shutterstock.com

Z raportu DNB “Retail Industry & Consumer brands” wynika, że nowoczesne technologie cyfrowe są w coraz większym stopniu wykorzystywane do unifikacji tzw. „shopping experience” klientów, niezależnie od kanału sprzedaży czy świadczenia usług.

– Sama obecność online poprzez stronę www czy aplikację już nie wystarcza. Dlatego, w stacjonarnych sklepach powstają witryny internetowe pozwalające porównać towary i ich specyfikacje, a miejsca takie jak siłownie mają swoje mini sklepy pozwalające kupić np. obuwie treningowe – zauważa Ewa Białek, dyrektor Biura Handlu i Usług w DNB Bank Polska SA.
W ocenie ekspertów DNB, największym wyzwaniem dla sektora handlu i usług będzie umiejętne wykorzystanie rozwiązań cyfrowych. Jest to szczególnie istotne w przypadku tych firm, których dotychczasowy model biznesowy opierał się wyłącznie na sprzedaży prowadzonej w tradycyjny sposób. Źródłem budowania przewagi konkurencyjnej powinno okazać się także wykorzystywanie danych o klientach uzyskanych za pomocą rozwiązań typu big-data. Dzięki nim możliwa jest m.in. analiza preferencji klientów i tym samym lepsze dostosowanie asortymentu i obsługi do ich potrzeb.
– Modele biznesowe powinny opierać się na budowaniu emocjonalnej więzi z klientami. Jedną ze strategii może być zwiększenie możliwości wyboru i wprowadzenie maksymalnie daleko idących ułatwień w robieniu zakupów – podkreśla Ewa Białek.
Zdaniem autorów raportu “Retail Industry & Consumer brands”, konieczne staje się również opracowanie skutecznych rozwiązań z zakresu logistyki, a także efektywnego pozyskiwania nowych klientów. Przedsiębiorstwa powinny skupić się na szukaniu nowych nisz rynkowych do zagospodarowania. Tego typu strategia jest bowiem znacznie efektywniejsza niż budowa własnej pozycji na mocno konkurencyjnym rynku.
– W erze nowych technologii, w sektorze handlu już nie wystarczy być szybkim. Trzeba być pierwszym i przy tym odpowiadać na rosnące potrzeby mobilnego konsumenta – podsumowuje Ewa Białek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Karol 2017-11-16 20:19:24

    Uwaga Uwaga dotyczy również handlu hurtowego ;-)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.