Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Do 2016 roku wydatki mobilne w Polsce wzrosną do prawie 3,5 mld zł

Autor: pr 9 marca 2015 10:36

Najnowsze międzynarodowe badanie PayPal i Ipsos wykazuje, że handel mobilny rośnie w Polsce trzykrotnie szybciej niż cały sektor e-commerce . Od 2013 do 2016 roku, średnia roczna stopa wzrostu handlu mobilnego w Polsce wyniesie 32,8 proc., w porównaniu do 10,4 proc. wzrostu w przypadku e-handlu ogółem (uwzględniającego już handel mobilny).

Przez ostatnie kilka lat moglibyśmy obserwować stabilny wzrost obu sektorów. W przypadku rynku mobilnego, od 2013 roku widoczne jest stałe zwiększanie się poziomu zaangażowania konsumentów - od prawie 1,5 miliarda złotych wydanych w 2013 roku, do prawie 3,5 miliarda przewidywanego na rok 2016. Tak znacząca zmiana (+35% w samym 2014 r.), wymusza pytanie o preferencje i zwyczaje konsumentów, tak intensywnie zmieniające oblicze e-commerce w Polsce.

Smartfony i tablety są relatywnie nowymi udogodnieniami w e-handlu, ale konsumenci korzystają z nich już w pełni świadomie. Zgodnie z wynikami badania, 26% polskich kupujących online w ciągu 12 miesięcy robiło zakupy za pomocą smartfona, a 16% na tablecie.

Urządzenia mobilne nie służą konsumentom tylko do zakupów, ale także do poszukiwania dodatkowych informacji z nimi związanych. 37% polskich użytkowników smartfonów poszukiwało informacji o sklepie lub firmie, 27% czytało na telefonach recenzje lub opinie innych klientów, a 22% porównywało na nim ceny będąc już w sklepie.

 

 

 

 

 

 

 

Konsumenci doceniają wygodę i prostotę aplikacji służących do dokonywania płatności mobilnych. Największą zaletą płacenia przez aplikację jest ich zdaniem wygoda (stwierdziło tak 46% respondentów), 39% wybiera szybkość, a dla 26% największą wygodą jest brak konieczności noszenia ze sobą fizycznego portfela. Innymi atrybutami aplikacji postrzeganymi jako zalety są: możliwość przypomnienia ‘o zniżkach i kuponach (opcja wybrana przez 22% użytkowników smartfonów lub tabletów), otrzymywanie natychmiastowego potwierdzenia płatności (21%) oraz trzymania w jednym miejscu wszystkich dowodów zakupu, niezbędnych do ewentualnych zwrotów (20%). Nie powinniśmy się więc dziwić, że siłą napędową handlu mobilnego są młodzi dorośli: 59% globalnych zakupowiczów mobilnych ma od 18 do 34 lat. W przypadku wszystkich nabywców online stanowią oni 44%.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.