Do 2050 r. produkcja żywności musi wzrosnąć o 60 proc.

Autor: Rzeczpospolita 31 lipca 2018 09:24

Produkcja żywności musi wzrosnąć o 60 proc. do 2050 r., choć liczba ludności wzrośnie „jedynie" do 9,8 mld z 7,6 mld dziś – prognozuje raport o przyszłości globalnego sektora rolno-spożywczego banku BGŻ BNP Paribas, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Rozrosną się globalne firmy spożywcze, ale mocno na znaczeniu zyskają małe firmy lokalne. Średnie mogą mieć kłopoty. Zmieni się sposób zakupów dzięki pokoleniu młodych ludzi oraz rosnącym dochodom kobiet.

– Rolnictwo i przemysł produkcji żywności nie może być już tak nieprzyjazny wobec środowiska jak dziś – mówi „Rzeczpospolitej" Bartosz Urbaniak, szef bankowości agro BNP Paribas. Zmiany są jego zdaniem nieuniknione, bo wskaźniki są zastraszające: 70 proc. wody pitnej zużywa rolnictwo, a już 35 proc. użytkowanych gruntów jest częściowo lub silnie zdegradowane.

Dla prognoz potrzebnej żywności kluczowe znaczenie ma urbanizacja. Jej efektem będzie wzrost klasy średniej z 3,2 mld do 4,6 mld osób już za siedem lat. Do 2030 r. na Azję może przypadać aż dwie trzecie globalnej klasy średniej, w Afryce urośnie ona o 40 proc., nie wzrośnie natomiast w Unii Europejskiej i Ameryce Płn. Rynek żywności zmienią dzisiejsza młodzież (10–24 lata) i kobiety, bo te dwie grupy zwracają uwagę na jakość żywności i szukają o niej informacji. Jako źródła liczyć się będą media społecznościowe i społeczność lokalna.

Całość w Rzeczpospolitej

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6022

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.