Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Do końca roku zostanie otwartych 3 tys. placówek franczyzowych

Autor: dlahandlu.pl 28 sierpnia 2013 17:16

Do końca roku zostanie otwartych 3 tys. placówek franczyzowych

Według raportu o rynku franczyzy firmy Profitsystem, do końca 2013 roku zostanie otwartych 3 tys. placówek franczyzowych, a ich łączna liczba przekroczy 54 tys.

W 2012 roku franczyzobiorcy stanowili ponad 1,5 proc. wszystkich firm należących do osób fizycznych. Prognozuje się, że w kolejnych latach ich udział wśród polskich przedsiębiorców będzie rósł o 5,5 proc. każdego roku.
- W tym roku dużym ułatwieniem w rozwoju sieci franczyzowych jest spadek cen lokali użytkowych. Pozytywny trend zaczął być zauważany na przełomie 2012 i 2013 roku. Rynek stał się bardziej elastyczny wobec inwestorów. Wiele ofert wyjściowych wciąż jest drogich, ale po negocjacji ceny spadają nawet do 50 proc. - mówi Arkadiusz Słodkowski z Polskiej Organizacji Franczyzodawców.
Zdaniem franczyzodawców obecnie jest czas na pozyskiwanie atrakcyjnych lokalizacji i negocjowanie stawek czynszu.
- Przybywa pustostanów w bardzo dobrych lokalizacjach przy głównych ulicach dużych miast. Zdarza się, że oprócz niższej ceny nawet do 50 proc. oferta zawiera remont lokalu na koszt właściciela - mówi Krzysztof Petrykowski, dyrektor handlowy Telepizza Poland.
Podobne zdanie ma Piotr Matluch, prezes zarządu DDD Dobre Dla Domu. - W niektórych miastach obserwujemy nawet 30-procentowe spadki stawek - mówi Matluch.
Spadek cen najmu lokali zauważa również Anna Gniatkowska, menedżer ds. sprzedaży i rozwoju sieci BZ WBK Partner.
- W tym roku po raz pierwszy od 2-3 lat zauważam spadek cen nawet o 20 proc. Największa rotacja jest w przypadku małych lokali do ok. 40 mkw. Obecnie najtańsze są większe nieruchomości ok. 100 mkw. - mówi Anna Gniatkowska.
Aktualnie franczyzodawcy koncentrują się na pozyskiwaniu lokalizacji. Sieci, nie czekając na licencjobiorców, z wyprzedzeniem zbierają oferty lokali, weryfikują je pod kątem atrakcyjności i następnie proponują nowym partnerom.
- Tego typu działanie przyspiesza rozwój. Przedsiębiorcy nie tracą czasu na samodzielne poszukiwanie lokali, co w przypadku dużych powierzchni nierzadko bywa najbardziej czasochłonnym elementem procesu otwarcia sklepu - mówi Dorota Placzyńska, menedżer ds. rozwoju sieci sklepów meblowych Abra.
Spadek cen nieruchomości korzystnie wpływa na rozwój sieci licencyjnych. Od początku roku Abra pozyskała ośmiu franczyzobiorców. Telepizza otworzyła pięć nowych placówek. Od początku roku Bank Zachodni WBK otworzył siedem nowych placówek, a na jesieni przybędzie kolejnych 10. Do końca roku BZ WBK chce otworzyć 20 nowych lokali.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,70

  • Śr

    5,59

  • Min

    3,93

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.