Do kupowania nowego produktu skłaniają Polaków opinie znajomych i promocje

Autor: dlahandlu.pl 4 czerwca 2019 15:12

Ponad 41 proc. ankietowanych kobiet zadeklarowało, że „zdecydowanie chętnie” sięga po nowości. To o 10 proc. więcej niż w przypadku mężczyzn. Choć i oni lubią eksperymentować, są nieznacznie ostrożniejsi w sięganiu po nowe produkty spożywcze – wynika z analizy ETi European Food Industries przeprowadzonej wspólnie z agencją badawczą SWResearch w ramach kampanii „Dare. Odważ się na nowe”.

Producenci słodyczy zachęcają konsumentów do sięgnięcia po swoje produkty poprzez wprowadzanie nowych smaków, formatów produktowych czy marek. Nic dziwnego – aż 83% Polaków mówi „tak” nowościom na półkach sklepowych. Niemal połowa z nich (47%) deklaruje, że raczej chętnie sięga po nowe produkty, a ponad jedna trzecia (36%) robi to „zdecydowanie chętnie”. W tej drugiej grupie liczniejsze są kobiety (41%), które odważniej podchodzą do próbowania nowości spożywczych niż mężczyźni (31%).

Najskuteczniejszą reklamą słodyczy jest rekomendacja znajomych. Ponad 40% badanych decyduje się sięgnąć po słodką przekąskę, której wcześniej nie znało dzięki poleceniu bliskich. Jednak jak pokazuje analiza, Polacy uwielbiają także promocje. Oferty specjalne to druga najbardziej wpływowa forma działań (wskazuje ją niemal 40% badanych), która skłania ich do kupienia nowego produktu. Popularnym czynnikiem, który jest w stanie zachęcić Polaków do spróbowania nowej słodkości jest także atrakcyjne opakowanie, a dopiero na czwartym miejscu plasuje się reklama w TV. Co ciekawe, gazetki promocyjne dużo lepiej sprawdzają się wśród kobiet niż wśród mężczyzn (26% vs. 18%).

Zdaniem respondentów najmniej skuteczne są działania promocyjne w radiu, a zaledwie co dziesiąty Polak zaufałby reklamie w mediach społecznościowych.

Ankieta została przeprowadzona przez SWResearch na reprezentatywnej grupie 1007 dorosłych Polaków. Badanie zostało zrealizowane w dniach 8-13.05.2019 metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,98

  • Śr

    3,97

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7882
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.