Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Do małych sklepów spożywczych należy 44 proc. powierzchni handlowej ogółem

Autor: Wiadomości Handlowe 29 czerwca 2015 14:59

Market Side podaje, że pod koniec zeszłego roku działały w Polsce 3593 dyskonty. Dynamika ich wzrostu sięga 9­‑10 proc. rok do roku (w ub.r. otwarto 296 placówek tego formatu). Łączne obroty obecnych w naszym kraju sieci dyskontowych przekroczyły w 2014 r. 50 mld zł, zaś ich zsumowana powierzchnia sprzedaży to już 2,7 mln mkw. – informują Wiadomości Handlowe.

Liderem jest Biedronka, do której należy blisko 2600 sklepów. Portugalska sieć odpowiada za 15 proc. obrotów całego handlu detalicznego. Na kolejnych pozycjach plasują się Lidl, Netto i Aldi.

Jak wskazują Wiadomości Handlowe, rozwój sieci dyskontowych uderza w małe sklepy spożywcze – do 100 mkw. Jeszcze dziesięć lat temu należało do nich 61 proc. całkowitej powierzchni handlowej. Obecnie jest to zaledwie 44 proc.

Więcej www.wiadomoscihandlowe.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,59

  • Śr

    1,66

  • Min

    1,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.