Do połowy listopada Alma zamknęła 33 nierentowne sklepy, w tym sklep Alma Smart

Autor: dlahandlu.pl 14 listopada 2016 19:39

Do połowy listopada Alma zamknęła 33 nierentowne sklepy, w tym sklep Alma Smart

Do 14 listopada w ramach prowadzonych procesów restrukturyzacyjnych Alma Market S.A. zaprzestała działalności w 33 obiektach handlowych. Oznacza to, że z 50 obiektów, pracujących w sieci w lipcu br. Almie zostało 16 placówek, bo zamknięto także franczyzową Almę Smart w Bochni.

W Warszawie sieć ma już tylko 3 obiekty w Europleksie, Promenadzie i Klifie, zaś we Wrocławiu 1 w DH Renoma. Do 3 spadła też liczba sklepów w Trójmieście, 1 w Sopocie i 2 w Gdynii w Klifie i przy ul. Redłowskiej. Zamknięta została także jedyna franczyzowa Alma  z logo Smart w Bochni. Sieć zniknęła też z Poznania ze Starego Browaru. Zamknięte zostały m. in.: w Krakowie, Nowym Targu, Rzeszowie, Szczecinie, Bydgoszczy, Zielonej Górze, Olsztynie, Opolu, Lubinie, Lublinie, Gdyni, Gdańsku, Wrocławiu, Częstochowie, Rybniku, Piasecznie, Pruszkowie, Warszawie, Konstancinie i Poznaniu. W dniu 27 października 2016 roku Alma Market SA zaprzestała także prowadzenia działalności za pomocą kanału dystrybucji pod szyldem sklepu internetowego Alma24.
Spółka w bieżącym roku otworzyła dwie nowe lokalizacje Krakowskiego Kredensu w Gdańsku oraz Poznaniu. Obecnie Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. posiada 45 własnych obiektów handlowych. Jednak stoiska zlokalizowane w obiektach handlowych Alma Market S.A. zostały zlikwidowane. Na koniec 2015 roku do sieci należało 47 placówek, co oznacza, że przy otwarciu 2 lokali w 2016 roku, spółka zamknęła jednocześnie 4 stoiska.

Na wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Alma Market S.A. w kolejnych okresach 2016 roku decydujący wpływ będzie mieć przede wszystkim skuteczne prowadzenie procesów restrukturyzacyjnych w Spółce dominującej, a także wielkość sprzedaży zrealizowanej przez działające obiekty handlowe Alma Market S.A. oraz pozostałe spółki Grupy Kapitałowej. Istotne znaczenie będzie mieć pozyskanie finansowania między innymi ze sprzedaż aktywów Spółki dominującej, spłata kredytów bankowych i zdecydowane obniżenie zadłużenia oraz zatowarowanie sklepów w ramach procesu restrukturyzacji. Wolumen sprzedaży zależeć będzie przede wszystkim od płynności finansowej spółki dominującej i współpracy z dostawcami.
Na wyniki spółki wpływ będzie też miał kurs wymiany walut, bo większość czynszów za lokale handlowe płatna jest w euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b.prac 2016-11-16 12:10:31

    Dlaczego nie rozliczą menadżerów z umów kontraktowych. Oni pójdą do innych sieci i dalej będą robić krecia robotę fachowcy z bożej łaski.

  • Mirek 2016-11-15 14:48:34

    Managerowie zgarniali 5 cyfrowe wyplaty....a personel minimum.Na towar handlowy zabraklo.Kredyty zaufania u dostawców sie pokonczyly. Teraz wyszlo szydlo z worka...

  • portyk 2016-11-15 11:59:56

    Braki towaru we wszystkich sklepach, zamknięcie alma24.pl, zakończenie programu lojalnościowego to wyraźne sygnały. To co zostało na półkach w zamkniętym sklepie zawozi się do innego jeszcze czynnego. Tak wygląda "restrukturyzacja". Jeśli ktoś zna rentowny sklep Almy to proszę go zgłosić do nagrody gospodarczej roku.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.