Dobiega końca budowa nowej centrali Kauflandu we Wrocławiu

Autor: dlahandlu.pl 30 grudnia 2015 11:35

Leszek Wdowiak, architekt, dyrektor działu projektowego w Grupie RB, pracującej dla sieci Kaufland od kilku lat opowiada o wymaganiach inwestora w zakresie projektowania i modernizacji obiektów Kaufland.

– Każdy projekt, mimo że powstaje w oparciu o podobne wytyczne inwestora, to zupełnie inna historia. Przede wszystkim różne bywają plany miejscowe, na podstawie których taki obiekt musi zostać zaprojektowany. Dochodzą do tego różne lokalne uwarunkowania: otoczenie, kontekst, konkretna sieć komunikacyjna, do której trzeba nawiązać, zapewniając prawidłowe funkcjonowanie obiektu. Oczywiście są jeszcze różne aspekty czysto techniczne, jak warunki gruntowe, wodne, nierzadko dodatkowe uwarunkowania konserwatorskie lub archeologiczne. Z tymi ostatnimi mamy do czynienia nader często z uwagi na pożądane przez inwestora lokalizacje inwestycji w pobliżu centrów miast, przy skrzyżowaniach ważnych arterii komunikacyjnych. Zresztą jest to uwarunkowanie historyczne: place targowe jako dawne odpowiedniki marketów, powstawały zawsze właśnie w takich miejscach – mówi Leszek Wdowiak, architekt, dyrektor działu projektowego w Grupie RB, pracującej dla sieci Kaufland od kilku lat.

Aktualnie sieć Kaufland stosuje stonowaną paletę barw, w której dominują szarości i beże. Mają one kontrastować z logotypem sieci, którego jaskrawoczerwona barwa wyróżnia się na tle antracytowej elewacji. Obiekty sieci Kaufland to specyficzne supermarkety – oprócz głównej hali sprzedażowej w obiektach znajdują się także mini galerie handlowe (z wielkością dostosowaną do wielkości sklepu) z różnymi punktami usługowymi i handlowymi, które uzupełniają główną funkcję obiektu. Zazwyczaj parking mieście się przy budynku, jednak bywają atrakcyjne lokalizacje, w których nie jest to możliwe. Stąd powstają także takie obiekty, jak budynek w Opolu czy Stalowej Woli, w których, z uwagi na niewielką działkę, parking dla klientów zlokalizowany jest pod budynkiem (na poziomie „0”). Inne rozwiązanie pozostające obecnie w fazie projektowej ma obiekt, w którym z uwagi na różnice wysokości przyległych ulic klienci wjeżdżać będą bezpośrednio na parking zlokalizowany na dachu budynku. – Niemal wszystkie obiekty, przy których pracowaliśmy, powstawały w takich rejonach miast, w których niezbędna była dość gruntowna, czasem skomplikowana, przebudowa istniejącego układu komunikacyjnego czy infrastruktury technicznej, budowa sygnalizacji świetlnej lub samych skrzyżowań. Obiektem, który powstał blisko centrum przy jednej z głównych ulic miasta, był również dwusetny obiekt handlowy sieci Kaufland w Polsce, zlokalizowany we Wrocławiu przy ul. Ślężnej/Sieradzkiej – mówi Leszek Wdowiak.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.