Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dobre wyniki Eurocashu. Spółka wypracowała 250 mln zł zysku

Autor: www.dlahandlu.pl 28 lutego 2013 09:18

Dobre wyniki Eurocashu. Spółka wypracowała 250 mln zł zysku

W całym 2012 r. grupa Eurocash osiągnęła 250 mln zł zysku netto (+86% r/r), 379 mln zł EBIT (+95% r/r) oraz przychody w wysokości 16 579 mln zł (+66% r/r). Zysk z działalności operacyjnej wyniósł ponad 376 mln zł.

W samym IV kwartale 2012 r. przychody Grupy Eurocash przekroczyły 4,2 mld zł i były o 61% wyższe niż w tym samym okresie 2011 r. Narastająco za cztery kwartały skonsolidowana sprzedaż sięgnęła 16,6 mld zł, co oznacza wzrost o 66% r/r. 

- Ponad 60-procentowy wzrost przychodów osiągniętych przez Grupę Eurocash zarówno w czwartym kwartale, jak i całym minionym roku, to w dużej mierze efekt konsolidacji wyników Grupy Dystrybucyjnej Tradis od początku 2012 r., ale też dalszego rozwoju organicznego naszych pozostałych formatów dystrybucyjnych - wskazuje Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocashu. 

W IV kwartale 2012 r. sprzedaż do klientów zewnętrznych zrealizowana przez Grupę Tradis, włączoną do Grupy Eurocash pod koniec 2011 r., stanowiła niemal 1/3 sprzedaży ogółem i wyniosła 1,37 mld zł. Narastająco w ciągu czterech kwartałów 2012 r. sięgnęła 5,59 mld zł, co odpowiadało 34% łącznych przychodów.

Obroty prowadzonych przez Eurocash hurtowni Cash&Carry wyniosły w IV kwartale 2012 r. 1,04 mld zł (sprzedaż do klientów zewnętrznych), co oznacza wzrost o 13% w porównaniu z ostatnim kwartałem 2011 r. Narastająco za cztery kwartały 2012 r. sięgnęły natomiast 4,08 mld zł, czyli o 15% więcej niż rok wcześniej. Pod koniec 2012 r. Eurocash prowadził już blisko 150 hurtowni Cash&Carry. Wzrost sprzedaży w porównywalnej liczbie placówek sięgnął w minionym roku 6,6% (7,7% wyłączając handel wyrobami tytoniowym). Ponad połowę obrotów realizowanych przez hurtownie dyskontowe Eurocashu stanowiła sprzedaż do Sieci Sklepów abc, która zrzesza już ponad 5.400 niezależnych sklepów „po sąsiedzku".

Bardzo dobre wyniki Eurocash odnotował także w sprzedaży hurtowej do sieci franczyzowej Delikatesy Centrum - w IV kwartale 2012 r. wzrosła ona o 8% (rok do roku) do 391 mln zł, a narastająco w całym ubiegłym roku o 13% do 1,48 mld zł. Dzięki 38 nowym otwarciom w ostatnim kwartale 2012 r. sieć Delikatesy Centrum na koniec roku liczyła już 773 sklepy. Plan na 2013 r. zakłada powiększenie tej franczyzowej sieci o około 120 placówek.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.