Downsizing kluczem do zrozumienia Biedronki?

Autor: Gazeta Wyborcza 15 lipca 2013 09:42

Klient patrzy przede wszystkim na ceny. Na wielkość opakowania już niekoniecznie. Chętniej kupi więc tańszy towar, nawet w minimalnie mniejszej butelce czy lżejszym pudełku. Tak narodził się downsizing - klucz do zrozumienia Biedronki - pisze "Gazeta Wyborcza".

Jak zauważa gazeta, kupując w Biedronce dużą Coca-Colę czy soki Tymbark, wielu klientów nie zauważy, że dostanie butelkę o pojemności 1,75 l, choć w innych sklepach standardem są duże butelki z 2 l. napoju. Jednak opakowania w Biedronce nie zawsze są mniejsze - np. napoje Frugo mają w tej sieci rozmiar większy od standardowego, sprzedawanego w innych sklepach.

Konkurenci Biedronki też chcieliby sprzedawać produkty w indywidualnych opakowaniach, skarżą się jednak, że ogranicza im się możliwość stosowania podobnych praktyk, ponieważ między Biedronką a producentami istnieje porozumienie, w którym UOKiK nie widzi problemu.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • b. prac sieci spec. HACCP 2013-07-28 18:51:55

    A co mogą konkurenci Biedronki np.taka Biedronka mająca 2500 tyś blaszaków zamawia np. w Constarze 2,5 tony danego art.mięsnego i rozprowadza to po swych marketach która firma handlowa rodzima polska da taki obrót i zysk producentowi???. Problem jest w tym, że UOKiK pozwala na monopol a samorządy przeganiają się w zezwalaniu na otwieranie kolejnych blaszaków zachodnich sieci handlowych, tylko za chwilę nie będzie komu w tych marketach kupować-zubożenie społeczeństwa. Ale takie sieci pójdą dalej wzorem "marketów chińskich" będą oferować towar jeszcze bardziej tańszy i bardziej gorszy!!!

  • mr green 2013-07-16 10:27:56

    Jeśli nikogo nie zastanawia, że konferencje UOKiKu nt uczciwej konferencji są oficjalnie sponsorowane przez Jeronimo Martins, to dlaczego ma dziwić, że portugalskiej Biedronce wolno więcej w tym kraju? Tymczasem UOKiK grzmi z całą surowością: "Przedsiębiorco, nie zmawiaj się!" a to dobre...

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,88

  • Min

    1,45

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6053

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.