Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Drogerie Natura rozwijają segment marek własnych

Autor: dlahandlu.pl 22 marca 2016 13:29

Z roku na rok rośnie udział marek własnych w całkowitej sprzedaży realizowanej przez sieć, który obecnie osiągnął poziom ok. 8 proc. To pozytywny trend, który wpisuje się w strategię rozwoju Natury i korzystnie wpływa na wynik finansowy sieci. Od początku 2016 r. do połowy lutego ilość wprowadzonych wdrożeń w markach własnych kosmetyków do makijażu osiągnęła 19 jednostek magazynowych, a do końca roku liczba ta wzrośnie do 90 SKU.

Udział wszystkich marek własnych w sprzedaży całkowitej realizowanej w Natura wzrósł z 5,9% w roku 2014 do poziomu 7,8 % w roku 2015. Kolejnych dwanaście miesięcy utrzyma się w trendzie za sprawą dalszego rozwoju oferty w tym zakresie. Do połowy lutego udało się przeprowadzić blisko dwadzieścia wdrożeń w kategoriach marek własnych kosmetyków do makijażu. Przygotowywanych jest łącznie ponad siedemdziesiąt kolejnych, we wszystkich kategoriach produktowych. 

- Rozwój marek własnych to popularny trend, obowiązujący nie tylko w Polsce ale również na świecie. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku i przy rosnących wymaganiach klientów, marki własne pozwalają pogodzić konieczność ograniczania kosztów przy zachowaniu wysokich standardów w zakresie jakości. Dane rynkowe pokazują udział marek własnych w Polsce na poziomie około 24,3%. Segment ten rośnie bardzo szybko w sklepach o mniejszym formacie jak drogerie. Podczas gdy według szacunków jednym z dyskontów udział marek własnych przekracza 50%. Dlatego rozbudowanie segmentu jest jednym z istotnych elementów strategii rozwoju drogerii Natura obok inwestowania w nowe lokalizacje, odświeżony design sklepów oraz promowania atrakcyjnych modeli kooperacji biznesowej - powiedział Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes zarządu Natura Sp. z o.o.

Wzrost udziału w sprzedaży w całości sprzedaży marek własnych sieci Natura odnotowała również marka Kobo Professional osiągając poziom 32,3 % w roku 2015 przy 28% w roku 2014. Kobo Professional to jedna z flagowych marek w Natury, co pokazuje duży potencjał w segmencie. Wkrótce klienci będą mieli możliwość kupienia produktów marki własnej w innych kategoriach poza kosmetykami kolorowymi w wysokiej jakości i przystępnej cenie, jak Kobo Professional. Marki własne oferowane przez Naturę produkowane są i rozwijane w Polsce. 

Drogerie Natura, należące do Grupy Pelion S.A., to jedna z największych i najdłużej działających na polskim rynku kosmetycznym sieci sklepów, obejmująca ponad 270 lokalizacji. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.