Dropshipping zyskuje popularność w e-handlu

Autor: pr 5 stycznia 2016 12:30

Dropshipping to stosunkowo nowy model sprzedaży. Początkowo był sposobem na to, by usprawnić i ułatwić logistykę. Zyskuje jednak coraz większą popularność, ponieważ znakomicie pasuje do dynamicznie rozwijającego się e-handlu.

Ten model można nazywać sprzedażą z bezpośrednią wysyłką. Produkt zamówiony przez klienta w sklepie internetowym trafia do niego bezpośrednio od dostawcy. – To oznacza, że prowadząc sklep internetowy nie musimy utrzymywać magazynów i dokonywać hurtowych zakupów, ani martwić się o logistykę. W ten sposób odpada wiele kosztów stałych, a do tego nie zamraża się kapitału w towarze – mówi Krzysztof Grzegorzewski, dyrektor zarządzający platformy dropshippingowej Dropka.pl.

W dropshippingu pojawił się nowy trend. Wyspecjalizowane platformy ułatwiają prowadzenie sprzedaży już nie tylko w sensie logistycznym. Sprzedawcy nie muszą nawet prowadzić działalności gospodarczej. Jak to działa? – Otwierając u nas sklep internetowy, sprzedawca umieszcza w nim towary dostępne na naszym portalu. Płatnościami i księgowością zajmuje się Dropka.pl. Właściciel sklepu nie jest ani właścicielem towaru, ani fizycznie go nie posiada, nie jest też stroną transakcji. Jedynie udostępnia odnośniki do naszych towarów na swojej stronie lub na stronie swojego sklepu, doliczając ustaloną przez siebie marżę. Jego jedyne zadanie to dobór asortymentu i pozyskiwanie klientów – wyjaśnia Krzysztof Grzegorzewski.

Marże za sprzedane towary za pośrednictwem sklepu na platformie takiej jak Dropka.pl kumulują się na koncie użytkownika. Dochód wypłacany jest mu w formie prowizji. Stanowi przychód z innych źródeł w rozumieniu ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. 1991 nr 80 poz. 350). – To znaczy, że użytkownik jest zobowiązany wykazać otrzymany przychód w zeznaniu rocznym i odprowadzić od niego należny podatek dochodowy. Natomiast jeśli chcemy, oprócz towarów dostępnych na Dropka.pl, sprzedawać także własne towary lub tylko własne towary, to zgodnie z przepisami trzeba prowadzić działalność gospodarczą – wyjaśnia Krzysztof Grzegorzewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.