Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

DTZ: Nadszedł czas na modernizację centrów handlowych

Property News 30 września 2014 13:13

Według statystyk DTZ do 2016 roku udział w rynku centrów handlowych starszych niż pięć lat wyniesie 70 proc., z tego 43 proc. to obiekty powyżej 10 lat. Rosnąca liczba galerii w szczytowym etapie rozwoju wymusi na ich właścicielach podjecie działań zwiększających konkurencyjność tych obiektów na rynku. Dlatego trend związany z modernizacjami (przebudowy, rozbudowy, dobudowy, czy rekomercjalizacje) starszych obiektów handlowych będzie cały czas się zwiększał.

W Polsce na rynku nowoczesnej powierzchni handlowej działa prawie 400 centrów handlowych o łącznej powierzchni najmu 9,3 mln mkw. (dane DTZ na koniec sierpnia 2014 r.). Obiekty działające w tym segmencie różnią się pod względem typów, oferty i jakości. Większość z nich powstała przed 2009 rokiem, a ponad 40 proc. ma już więcej niż 10 lat.

Centra handlowe działające od ponad dekady często są przestarzałe, brakuje w nich powierzchni handlowej dla nowych najemców, a w wielu miastach poziom konkurencji osiągnął bardzo wysoki wskaźnik. Ponadto ewoluujące zachowania zakupowe klientów, zróżnicowania ekonomiczne, wpływ roli e-commerce na obraz tradycyjnego handlu, wymagają ze strony właścicieli i inwestorów obiektów handlowych dogłębnej analizy obecnej pozycji rynkowej. Elementy te powinny również motywować do podjęcia środków, które pomogą w utrzymaniu, bądź wykreowaniu przewagi konkurencyjnej galerii w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. - mówi Renata Kusznierska, Senior Director, Head of Retail - CEE w firmie DTZ.

W przeciągu lat 2010-2014, z 2,4 mln mkw. powierzchni centrów handlowych oddanej do użytkowania, około 17 proc. nowych zasobów to rozbudowy obiektów już działających na rynku. Obecnie około 150,000 mkw. powstającej powierzchni centrów handlowych (co stanowi 1/5 budowanej powierzchni) to rozbudowy starszych istniejących zasobów (np. Atrium Copernicus w Toruniu, Galeria Sudecka (dawniej centrum Echo) w Jeleniej Górze, Magnolia Park we Wrocławiu, Centrum Bielany we Wrocławiu, Factory Ursus w Warszawie, Supersam w Katowicach, Wola Park w Warszawie, Ogrody w Elblągu, Galeria Pomorska w Bydgoszczy, Smyk w Warszawie.

Kolejne inwestycje związane z modernizacją istniejących obiektów handlowych są już planowane. Chociażby centrum handlowe Atrium Promenada w Warszawie, czy Tesco Kabaty.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.