Dwie trzecie Brytyjczyków chodzi po zakupy do Lidla lub do Aldi

Autor: dlahandlu.pl 8 stycznia 2019 11:21

Według danych Kantar Worldpanel dwie trzecie konsumentów w Wielkiej Brytanii odwiedziło w ostatnim czasie sklep sieci Aldi lub Lidl (dane za okres 12 tygodni kończący się 30 grudnia). 


Aldi i Lidl posiadają odpowiednio 7,4% i 5,4% rynku brytyjskiego.

W badanym okresie Aldi zanotował wzrost sprzedaży o 10,4% a Lidl o 9,4%.

Aldi zanotował duży wzrost sprzedaży w segmencie sprzedaży świeżych produktów głównie za sprawą zwiększonych wydatków reklamowych i akcji marketingowej z Panem Marchewką (Kevin the Carrot). Prawie co piąte gospodarstwo domowe kupiło warzywa właśnie w tym sklepie. 

Natomiast w Lidlu jedna trzecia sprzedaży pochodzi z markowych produktów, a linia produktów marek własnych "Deluxe" wzrosła o 33%.

Liderem rynku spożywczego w Wielkiej Brytanii pozostaje Tesco z udziałem na poziomie 27,8 proc.(wzrost sprzedaży w badanym okresie o 0,6 proc.).

Druga pozycja należy do sieci Sainsbury's (niewielki spadek sprzedaży o 0,4%), która ma 16,2% udziału w rynku. Trzecie miejsce zajmuje Asda z 15,2% udziałów w rynku (wzrost sprzedaży o 0,7%).

Według Kantar Worldpanel, supermarkety w Wielkiej Brytanii odnotowały w okresie świątecznym sprzedaż w wysokości 29,3 miliarda funtów. Oznacza to, że konsumenci z Wielkiej Brytanii wydali o 450 milionów funtów więcej w porównaniu do poprzedniego roku.Najbardziej pracowitym dniem w handlu okazała się sobota 22 grudnia.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6485
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.