Dwóch operatorów spożywczych w galerii handlowej wynikiem ekspansji dyskontów

Property News 19 października 2015 11:57

Zmniejszenie się powierzchni zajmowanych przez dużych operatorów spożywczych oraz zmiany zachowań konsumentów mogą skłaniać zarządców np. do wynajęcia lokali dla dwóch marketów. Jak tłumaczy Tomasz Górski z Cushman&Wakefield, niektórzy najemcy potrafią sobie z tym poradzić.

- W samej umowie wszystkie sklepy spożywcze negocjują klauzule wyłączności w obiekcie, aby wynajmujący nie wprowadził im konkurencji w postaci drugiego marketu spożywczego w galerii - komentuje Tomasz Górski, Associate, starszy negocjator w dziale powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield.

Pomysły na wprowadzenie dwóch operatorów spożywczych pojawiają się m.in. w wyniku dużej ekspansji dyskontów. - Każdy operator spożywczy podpisując umowę najmu dokładnie bada rynek, konkurencję i jej wpływ na jego przyszłe obroty w danej lokalizacji. Rosnący z roku na rok potencjał sklepów dyskontowych jak najbardziej jest brany pod uwagę przy takiej decyzji - tłumaczy Górski.

Ekspansja formatów dyskontowych nie musi przy tym uderzać w znaczący sposób w wyniki marketów spożywczych działających w centrum handlowym. - Markety spożywcze mają różne formaty skierowane do różnego spektrum klientów. Od najdroższych sklepów i marketów delikatesowych po dyskonty ściągające klientów niską ceną, ale mające zdecydowanie mniejszy asortyment produktów - mówi Tomasz Górski. - Z pewnością najmocniej konkurencję ze strony dyskontów odczuwają hipermarkety i supermarkety, a najmniej sklepy delikatesowe, które są skierowane do innego klienta - dodaje.

propertynews.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,06

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.