Dyrektor Biedronki: Marki własne kreują trendy i budują nowe kategorie

Autor: dlahandlu.pl 15 maja 2018 10:57

Dyrektor Biedronki: Marki własne kreują trendy i budują nowe kategorie fot. Shutterstock

W 2017 roku Biedronka wprowadziła do swojej oferty 190 nowych produktów marek własnych, a w pierwszym kwartale kolejnych 31. Obecnie produkty pod markami własnymi odpowiadają za około 40 proc. sprzedaży sieci.  – Marki własne są obecnie pełnoprawnymi uczestnikami rynku, a nawet zaczynają wyznaczać trendy na rynku, budują nowe kategorie – mówi w rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Michał Gontarz, dyrektor zakupów Jeronimo Martins Polska.

- Popularność marek własnych wciąż rośnie w całej Europie. W 2017 roku w wielu krajach udziały produktów marki własnej w rynku osiągnęły rekordowe poziomy. Nie inaczej było w Polsce, gdzie po raz pierwszy przekroczył on 30 procent (dane Nielsena). Marki własne są także głównym filarem rozwoju sieci sklepów Biedronka w Polsce. Dzięki nim mamy możliwość budowania unikalnej oferty, która jeszcze bardziej zwiększa lojalność klientów – mówi Michał Gontarz.

- Co ważne, marki własne są obecnie pełnoprawnymi uczestnikami rynku, a nawet zaczynają wyznaczać trendy na rynku, budują nowe kategorie, a także odpowiadają na potrzeby żywieniowe coraz bardziej wymagających konsumentów - dodaje.

Dyrektor Biedronki podkreśla, że większość z nich powstaje we współpracy z krajowymi producentami i odznacza się unikalnym połączeniem wysokiej jakości i atrakcyjnej ceny. - Aby było ono możliwe do osiągnięcia, od naszych strategicznych partnerów wymagamy: najwyższego poziomu nakładów rozwojowych, kreatywności, nowych pomysłów i szybkiego wdrażania - zaznacza.

Zauważa, że w Biedronce marki własne obecne są we wszystkich kategoriach produktowych i wiele z nich stało się już lub wkrótce stanie się liderami rynkowymi. Ze względu na profil działalności sieci najwięcej produktów marki własnej występuje wśród artykułów spożywczych, jednak nie brakuje ich również w asortymencie przemysłowym, stanowiącym uzupełnienie oferty głównej. Przykładami marek własnych dostępnych w Biedronce są: Mleczna Dolina, Światowid, FruVita (nabiał), Kraina Wędlin i Kraina Mięsa (wędliny i mięso), Marinero (ryby), Polaris (woda mineralna), Vital fresh (soki i sałaty), Pastani (makarony) oraz Queen (artykuły higieniczne), DADA (pieluchy i kosmetyki dla dzieci) i BeBeauty (kosmetyki).

Przeczytaj także:

- Tylko w 2017 roku wprowadziliśmy do oferty sieci Biedronka 190 nowych produktów marek własnych. Są to artykuły, które odpowiadają na potrzeby coraz bardziej wymagających polskich klientów i obrazują aktualne trendy konsumenckie. Wśród nich znalazło się m.in. ok. 20 artykułów spożywczych nowej marki goBio. Wszystkie one posiadają unijne logo rolnictwa ekologicznego potwierdzające, że oznaczone nim produkty żywnościowe zostały wytworzone zgodnie ze ścisłymi przepisami unijnymi dotyczącymi ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt, i są pod tym kątem systematycznie sprawdzane – mówi Michał Gontarz.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,30

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.