Dyrektor Carrefour: rozmawiamy o współpracy i przejęciach z właścicielami lokalnych sieci

www.portalspozywczy.pl 21 sierpnia 2013 09:15

Dyrektor Carrefour: rozmawiamy o współpracy i przejęciach z właścicielami lokalnych sieci

- Nie wierzę w zapowiedzi przejmowania przez największych dystrybutorów sieci franczyzowych. Franczyzobiorcy nie da się przejąć, czy kupić, bo to on decyduje, pod jakim szyldem działa dzisiaj, a pod jakim jutro - mówi Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Carrefour Polska.

- W przypadku Carrefour rozmawiamy raczej o współpracy z sieciami franczyzowymi, na różnych poziomach. Rozważamy także zakup lokalnej sieci własnej. Jesteśmy bardzo otwarci na tego typu projekty, szukamy takich możliwości - tłumaczy przedstawiciel sieci Carrefour.

- Jednak - jak zaznacza - do takich przejęć czy współpracy, nie dojdzie za wszelką cenę, a jedynie na racjonalnych warunkach, które mieszczą się w ramach strategii sieci Carrefour w Polsce. - Oczywiście rozmawiamy z właścicielami sieci handlowych na temat współpracy i przejęć. Jednak aby doszło do sfinalizowania transakcji, obie strony muszą być pewne, że tego chcą i że transakcja im się opłaci i co najważniejsze, że sobie ufają, bo w przypadku franczyzy partnerzy muszą sobie ufać, aby efektywnie współpracować.
Francois Vincent pytany o scenariusz na przyszłość dla handlu w Polsce odpowiedział, że w najbliższych latach rynek czekają systematyczne spadki liczby sklepów tradycyjnych i rozwój systemów franczyzowych, które będą w stanie pomóc niezależnym handlowcom efektywnie konkurować na rynku.
- Około 10 lat temu, gdy zaczynałem pracować w Carrefour, do handlu tradycyjnego w Polsce należało ponad 55 proc. rynku. Wtedy mówiono, że w perspektywie 10 lat te relacje bardzo się zmienią, 75 do 25 na rzecz handlu nowoczesnego. Obecnie nadal te proporcje to w przybliżeniu 50 do 50 proc., one będą powoli się zmieniać, ale do gwałtownego spadku nie dojdzie. Oczywiście można spodziewać się, że wiele niezależnych sklepów upadnie i nie dlatego, że nie ma dla nich miejsca, tylko dlatego, że nie będzie miał ich kto prowadzić, młodzi ludzie nie chcą przejmować małego i bardzo trudnego biznesu po rodzicach. Szczególnie, że marże w tym biznesie są niewielkie, a sam biznes czasochłonny. Więc wiele niezależnych sklepów naturalnie wypadnie z rynku - tłumaczy przedstawiciel Carrefour.
I dodaje: - Jedynym sposobem na zmianę jest modernizacja obecnego modelu handlu tradycyjnego i koncentracja tego rynku w ramach sieci franczyzowych. W Polsce ciągle nie ma zbyt wielu projektów partnerskich. Trzy lata temu, gdy ruszaliśmy z franczyzą w ramach Carrefour, na rynku mówiło się, że wszyscy najwięksi operatorzy zdecydują się na podobny krok,. Okazało się, że to się nie stało, być może dla wielu firm franczyza okazała się zbyt trudnym projektem.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    5,51

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8047

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 554491

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.