Dyrektor Carrefoura: Staramy się wykreować na nowo wizerunek marki własnej

Autor: dlahandlu.pl 7 września 2017 14:16

Dyrektor Carrefoura: Staramy się wykreować na nowo wizerunek marki własnej fot. materiały prasowe Carrefour

Marka w Polsce własna została bardzo mocno zdeprecjonowana w oczach klienta, który najczęściej kojarzy tego typu produkty z niską jakością. Próbujemy przełamywać ten stereotyp i wykreować nowy wizerunek marek własnych w sieciach Carrefour – mówi Marta Iskra, dyrektor w Carrefour Polska.

- Przeprowadziliśmy badania na bardzo licznej grupie osób i okazało się, że ten stereotyp cały czas pokutuje. Klient widząc markę własną, niezależnie od tego, czyja ona jest, uważa, że jest to produkt złej jakości. Staramy się od tego odejść i podjęliśmy pierwsze próby, by wykreować nowy wizerunek marek własnych w Carrefour – mówi Marta Iskra.

Carrefour wprowadził marki własne między innymi w kategoriach: kawa i pieluchy. Jak mówi Marta Iskra, wyniki sprzedaży są bardzo dobre, obie marki odbierają klientów producentom wyrobów brandowych.

- Wzięliśmy pod uwagę jedne z najbardziej strategicznych produktów rynku FMCG, czyli produkty z dwóch kategorii: pieluchy i kawa. Łączy je jedno – klient wybierając te produkty sugeruje się przede wszystkim marką. Stwierdziliśmy, że jeśli w tych dwóch kategoriach nasz klient uzna, że warto sięgnąć po nasze wyroby, pod marką Carrefoura, przełamiemy pewien stereotyp – tłumaczy Marta Iskra.

Jej zdaniem, wyniki sprzedaży w obu kategoriach są więcej niż zadowalające. – Na rynku mamy jednego lidera w produktach brandowych, z którym wszyscy konkurują, tracąc marżę. My natomiast nie tylko mamy produkt wysokiej jakości, ale jeszcze zarabiamy na nim – mówi.

I dodaje, że także w kategorii kawy firma jest bardzo zadowolona z efektów sprzedaży. - Produkt odbiera klientów wszystkim produktom brandowym. Już teraz mamy sprzedaż o 20 proc. wyższą niż pół roku temu, kiedy sprzedawaliśmy naszą kawę w poprzedniej szacie graficznej – mówi Marta Iskra.

Inne kategorie, w których Carrefour wprowadza własne marki, to: snacki, produkty pet-food i produkty chemiczne.

Dyrektor Carrefour Polska zapewnia, że większość produktów marki własnej Carrefoura wytwarzana jest przez polskich wytwórców, którzy są preferowani przez sieć. - Najczęściej są to najwięksi producenci, którzy produkują głownie swoje, brandowe wyroby. W znakomitej większości to polskie firmy, choć np. pieluchy są produkowane w Czechach - mówi.

Carrefour nie wyklucza, że wyprodukowane w Polsce wyroby będzie eksportował do swoich sieci w innych krajach. Dotyczy to zwłaszcza marek: Cookie Place i Chocolate Place.

- Te marki są zarejestrowane na UE i jeśli będzie taka potrzeba, jesteśmy w stanie eksportować je na Zachód. Widzimy, że Polska jest tanim krajem. Uważamy, że tu jest ogromny potencjał dla naszej gospodarki, naszych producentów – ocenia dyrektor Carrefour Polska. Jako potencjalne kierunki eksportu wymienia: Francję, Włochy, Hiszpanię.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8282

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.