Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyrektor generalny sieci Netto: Lojalność jest sztucznie napędzana i nietrwała

www.portalspozywczy.pl 15 czerwca 2015 14:43

Konsumenci nigdy nie byli lojalni w stosunku do jednej sieci detalicznej, a obecnie ich lojalność jest sztucznie napędzana i nietrwała, zaś zyski detalistów są pod presją – ocenia w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny sieci Netto Polska.

Preferencje i potrzeby konsumentów w Polsce zmieniają się. Jak to wyzwanie wpływa na działania detalistów?

- Konsumenci nigdy nie byli lojalni w stosunku do jednej, wybranej sieci. Oczywiście, lojalność jest ogromną wartością i warto ją budować. Jest tu wiele możliwości, w zależności od modelu biznesu. Jednak dzisiaj dla klientów najważniejsze są ceny – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen.

- Jeśli ich poziom będzie właściwy, ludzie będą przychodzili. Dlatego uważam, że w takim momencie, jaki mamy obecnie, lojalność jest sztucznie napędzana i nietrwała, bo jeśli któregoś dnia w jakimś sklepie zabraknie  w sprzedaży np. taniej kawy, to klienci pójdą tam, gdzie będą mogli  ją kupić. To, co obserwujemy, to migracje klientów - dodaje.

- Moim zdaniem obecnie dla konsumentów nie jest również tak bardzo istotne, czy zmienimy na przykład wystrój sklepu. Tego typu czynniki schodzą na drugi plan. Niestety, te wszystkie niekorzystne zjawiska powodują, że zyski detalistów również są pod ogromną presją – mówi również dyrektor generalny netto Polska.

Netto Polska jest trzecią co do wielkości siecią dyskontów w naszym kraju po Biedronce, należącej do portugalskiej Jeronimo Martins oraz niemieckim Lidlu.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • observer 2015-06-17 09:44:53

    Niestety p. Kent w kwestii lojalności nie ma racji.

    Budowanie lojalności jest wielosegmentowe, ceny są tylko jednym ze składowych, a najbardziej wrażliwych na wyniki finansowe.

    Mam wrażenie, że Netto, oprócz budowania dystrybucji numerycznej, brakuje pomysłu, na pozostałe segmenty lojalności.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,77

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.