Dyrektor Intermarche na VIII FRSiH: Celem detalistów powinno być zwiększenie zysku z mkw.

www.portalspozywczy.pl 8 listopada 2015 18:23

Daniel Prałat, dyrektor generalny Dyrekcji Handlowej Intermarche, mówił podczas VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu, że trudności rynkowe w znacznym stopniu dotykają sieci handlowe, wśród których panuje znacząca konkurencja.  - Nie ma miejsca dla wszystkich. Pozostaną ci, którzy przedstawią najlepszą ofertę, co wcale nie oznacza, że najtańszą – mówił Prałat.

Zdaniem Daniela Prałata szansę na dalszy wzrost mają tylko te sieci, które skutecznie działają na rynku.

Tak sieci handlowe jak i sami producenci bardzo mocno odczuwają wpływ promocji. Prałat przypomniał, że aż 30 proc. sprzedaży przypada właśnie na promocje.

- To poziom krytycznie niebezpieczny, znacznie wyższy niż w innych krajach europejskich. Ceną na rynku nie wygramy. Jeżeli wszyscy będą szli w tym kierunku to nikt nie wygra. Przyszłość jest w jakości – wyjaśniał Daniel Prałat. 

Dyrektor generalny Dyrekcji Handlowej Intermarche wyraził nadzieję, że rynek spożywczy w Polsce ma szanse dalszego wzrostu. Jak wyjaśnił wraz z bogaceniem się społeczeństwa rośnie poziom wydatków na żywność, nawet jeżeli nie jest ona spożywana.

Celem detalistów, jak i producentów powinno być zwiększenie zysku z metra kwadratowego. W przekonaniu Prałata konsolidacja handlu nadal będzie postępowała, jednak ze względu na strukturę rynku nie należy spodziewać się wielu transakcji.

- Sieci handlowych w branży spożywczej jest kilkanaście. Nie może się wydarzyć 20 przejęć, ponieważ firm jest zbyt mało. Próżnia na rynku wypełnia się bardzo szybko. Nie musi się to odbywać na poziomie akwizycji  - tłumaczył. Zwrócił przy tym uwagę, że zgodnie z światowymi statystkami 70-75 proc. przejęć kończy się niepowodzeniem ponieważ zawodzi przeczucie odnośnie tego, jakie cele biznesowe można osiągnąć.

- Jeżeli chcemy iść w fuzje i akwizycje to musimy wiedzieć po co to robimy. Musimy wiedzieć gdzie znajdziemy owoce takiego posunięcia. Jeżeli chcemy przejmować tylko żeby zwiększyć skalę, to nie zakończy się to powodzeniem - przekonywał Daniel Prałat.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,03

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7997

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.