Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyrektor Kauflandu: Najtrudniej zapewnić obsadę pracowników w dużych miastach

www.pulshr.pl 8 maja 2017 11:53

Dyrektor Kauflandu: Najtrudniej zapewnić obsadę pracowników w dużych miastach Małgorzata Ławnik, dyrektor pionu personalnego Kaufland Polska

- Nasze środowisko jest mocno sfeminizowane, zwłaszcza w obszarze sprzedaży, jednak, jak pokazują nasze statystyki, wprowadzenie programu 500+ nie przełożyło się znacząco na współczynnik rotacji - mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor pionu personalnego Kaufland Polska.

Kaufland zatrudnia blisko 17 tys. osób w Polsce. Planują państwo kolejne rekrutacje?

Małgorzata Ławnik, dyrektor pionu personalnego Kaufland Polska: - W związku ze stałym rozwojem naszej firmy planujemy w bieżącym roku budżetowym kilka nowych otwarć naszych sklepów, a tym samym zatrudnienie kadry na stanowiska związane ze sprzedażą. Dodatkowo rozbudowujemy nasze centra logistyczne i tu także planowany jest stały rozwój kadr na stanowiskach związanych m. in. z kompletowaniem dostaw. Na bieżąco poszukujemy także pracowników do naszej siedziby we Wrocławiu na stanowiska specjalistyczne oraz wyższego szczebla.

Mamy do czynienia z rynkiem pracownika - czy w branży handlowej jest to również odczuwalne?

- My także zauważamy ten trend w gospodarce i staramy się radzić sobie z tą sytuacją poprzez wdrażanie różnych rozwiązań. Jednym z nich jest oferowanie wynagrodzeń wyższych niż mediana rynkowa. W tym celu cyklicznie zlecamy niezależnym firmom badawczym przegląd zarobków oferowanych przez rynek i w marcu każdego roku zwiększamy poziomy wynagrodzeń, zapewniając sobie tym samym konkurencyjność rynkową.

W marcu w naszej firmie zostały wprowadzone wysokie podwyżki dla niemal wszystkich pracowników, co zagwarantowało im w umowach cykliczny wzrost wynagrodzeń. Od 1 marca zarobki 95 proc. pracowników, zarówno na stanowiskach niekierowniczych, jak i kierowniczych, wzrosły średnio o 11 proc. Kaufland systematycznie zwiększa środki finansowe przeznaczane na podwyżki. W 2014 r. było to 12 mln zł, w 2015 r. - 27 mln zł, w 2016 r. - 44 mln zł, a w tym roku to aż 55 mln zł.

W którym regionie problemy rekrutacyjne są najbardziej odczuwalne?

- Najtrudniej jest zapewnić obsadę pracowników w sprzedaży w dużych miastach, gdzie rynek pracy oferuje dużo większe możliwości zatrudnienia niż w mniejszych ośrodkach, aczkolwiek nie jest to problem, który spędza nam sen z powiek. Kilka lat temu postanowiliśmy wprowadzić dodatki do wynagrodzenia w wysokości 400 lub 500 zł brutto (w zależności od wielkości miasta), co w dużym stopniu ułatwia pokrycie bieżących potrzeb związanych z rekrutacją pracowników.

Więcej na PulsHR

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Greg76. 2018-07-18 16:03:48

    Propagandowy artykuł jak przystało na niemiecką firmę. We Wrocławiu w Kauflandach nie dają pełnego etatu tylko 3/4 za 1950 brutto +jakiś wynalazek pt:"dodatek miasto"w kwocie 300 brutto.Umowa zawiera szereki zakres czynności łącznie ze sprzątaniem toalet dla pracowników jak i klientów (jakby dziadów nie stać było na sprzątaczkę)oraz pełną dyspozycyjność.Ciekawe czy w Niemczech też tak jest????

  • JUL94 2018-03-05 19:17:15

    W Koszalinie tzw.serwisy różnych przedstawicieli handlowych wykonują pracownicy w czasie godzin pracy a umowy są na ich mężów, żony. Czy to zgodne z prawem?

  • prawda 2018-01-22 18:28:25

    Co za bzdury, kłamstwo goni kolejne i tak w kółko Macieja - żyjcie sobie dalej w kłamstwie a sukcesy wyjdą z czasem to pewne.

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.