Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyrektor KPMG: Konsolidacja w segmencie hipermarketów będzie dalej postępować

www.portalspozywczy.pl 26 lutego 2013 10:32

Dyrektor KPMG: Konsolidacja w segmencie hipermarketów będzie dalej postępować

W segmencie hipermarketów w Polsce nadal będzie postępować konsolidacja. Wejście na rynek nowego gracza jest mało prawdopodobne, jeśli jednak nastąpi, to raczej poprzez przejęcie jednego z liderów rynkowych - ocenia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor KPMG.

Hipermarkety osiągnęły pewien poziom nasycenia w Polsce, czyli zainteresowania ze strony konsumentów. Jest tu wielu graczy, którzy weszli na rynek w latach 90. I myślę, że w tym segmencie powinna dalej postępować konsolidacja. Nie ma jednego czy dwóch graczy dominujących, jest wiele firm, sam rynek już nie rośnie tak jak w przeszłości i raczej nie widać miejsca dla nowych graczy z zewnątrz. Fundusze private equity nie interesują się tym segmentem bo nie ma tutaj sposobu na wzrost. Jest to więc naturalna sytuacja do połączeń między graczami branżowymi i transakcja Auchan - Real jest dokładnie tego przykładem.

W przeszłości było już kilka takich transakcji, począwszy od przejęcia sklepów Hit przez Tesco, po transakcje na takich sieciach jak Hypernowa i Geant. Paru graczy już wyszło z tego rynku w Polsce i myślę, że ten proces będzie trwał.

Czy w segmencie hipermarketów możemy wkrótce znów usłyszeć o spektakularnym przejęciu? Która z dużych sieci może rozważać wyjście z Polski?

Sieci hipermarketów w naszym kraju nie działają w izolacji, ale funkcjonują w ramach dużych międzynarodowych koncernów operujących na wielu rynkach.

Ostatnio sporo się mówiło o kłopotach Carrefoura, który w paru krajach zamknął swoje operacje. Z drugiej strony, co jakiś czas wraca na rynek temat potencjalnego wejścia do Polski WalMartu. Tego typu sieć, gdyby wchodziła na nasz rynek, to poprzez przejęcie gracza będącego jednym z istniejących liderów.

Jak transakcja kupna Reala przez Auchan zmieni układ sił w handlu?

Ta transakcja podwaja siłę Auchan na polskim rynku i sprawia, że Auchan staje się liderem segmentu hipermarketów. Nastąpiło więc istotne przetasowanie pozycji. Pewnie trochę czasu zajmie zintegrowanie tego biznesu i dostosowanie Reala do formatu Auchan, więc nie spodziewałbym się jakichś szybkich zmian. Najbliższy czas, to będzie żmudne łączenie tych dwóch sieci w jedną całość.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.