Dyrektor KPMG: W przyszłym roku przyspieszą procesy konsolidacyjne w handlu

www.portalspozywczy.pl 29 listopada 2016 11:22

Mijający rok przyniósł zawirowania na rynku handlu detalicznego w Polsce. Plany wprowadzenia podatku od sieci handlowych, a w końcówce roku - dodatkowo zakazu handlu w niedziele - wniosły istotny poziom niepewności co do otoczenia regulacyjnego - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG.

Dodaje, że równolegle, kilka sieci handlowych weszło w procesy upadłości, które spowodowały, że producenci zaczęli bardziej skrupulatnie przyglądać się sytuacji finansowej swoich kontrahentów.

- Stale rosnąca konkurencja między sieciami handlowymi, presja na marże, deflacja - wszystkie te czynniki powinny sprzyjać konsolidacji handlu. Mimo to 2016 rok był ubogi w transakcje przejęć na rynku detalicznym.

Tłumaczy, że zdominowało go poczucie niepewności i wstrzymanie się głównych graczy z podejmowaniem decyzji konsolidacyjnych.

- Pod tym względem dopiero przyszły rok zapowiada się ciekawie, wraz z otwarciem procesu sprzedaży sieci Żabka przez fundusz Mid Europa Partners. Pojawienie się w tej sieci sklepów nowego właściciela ma szansę zmienić obraz rynku i przyspieszyć procesy konsolidacyjne - podsumowuje Piotr Grauer.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,75

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.