Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyrektor logistyki w ITM Polska: Wygrywają te sieci, które nie mają dziur na półkach

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2013 23:11

- Konkurencję wygrywa ta sieć, która nie będzie mieć dziur na półkach. Intermarche nie jest obecne w Warszawie, ale w mniejszych ośrodkach i tam jeżeli mamy taką konkurencję, że cztery czy pięć sieci ma swoje sklepy w obrębie kilkuset metrów, to tak naprawdę klient potencjalnie może się przejść po wszystkich i dużo czasu mu to nie zajmie. Jeżeli zobaczy pustą półkę, to wyjdzie, bo jego to nic nie kosztuje i znajdzie produkt gdzie indziej - powiedział Dariusz Kierski, dyrektor logistyki na Polskę w ITM Polska podczas panelu "Współpraca na linii dystrybucja-dostawcy. Ograniczanie strat w łańcuchu dostaw", jaki odbył się w ramach VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Zdaniem Kierskiego, w planowaniu dostaw dostępne są coraz bardziej zaawansowane narzędzia, które pozwalają na śledzenie wszystkiego. - Dzięki takim narzędziom możemy sobie ułożyć plan na cały rok, jednak zawsze będzie w nim brakować kilku parametrów, nie uwzględnimy bowiem pogody i konkurencji. Nasza konkurencja nie śpi, tylko cały czas szuka nowych rozwiązań. Co z tego, że my sobie zaplanowaliśmy jakąś promocję, hit cenowy, jak po tygodniu się okaże, że konkurencja zaplanowała na ten czas promocję lepszą? Musimy na takie zdarzenia bieżąco reagować. Ale gdyby nie to, bylibyśmy niepotrzebni i pobieralibyśmy zasiłki dla bezrobotnych - komentował Kierski.

- Mamy oczywiście hipermarkety, które mają gdzieś tam na zapleczu swoje powierzchnie magazynowe. Mamy sieci dyskontowe, które operują w swoich sklepach dosyć ograniczoną ilością referencji. Ja reprezentuję tę trochę bardziej niewdzięczną część rynku, czyli supermarkety, mające kilkanaście tysięcy referencji na niewielkiej powierzchni. Klient jednego dnia kupi tutaj więcej, drugiego kupi mniej - mówił przedstawiciel ITM Polska.

Kierski zwrócił uwagę na to, że dużo produktów, którymi handluje się w supermarketach ma bardzo krótki termin przydatności do spożycia. - W związku z tym należy odpowiednio szybko reagować w całym łańcuchu dostaw, nie tylko w części magazyn centralny-sklep, bo akurat sklepy co wieczór składają zamówienia po spojrzeniu, jak wygląda półka. Problemem nie jest dostarczenie towaru na czas, lecz to, aby on był jak najbardziej świeży. Kilkanaście tysięcy referencji, z tego kilka tysięcy referencji produktów świeżych - jak tutaj przewidzieć sprzedaż i dopasować zamówienia do dostawców? - pytał Kierski. Podsumowując swoje wystąpienie stwierdził, że w kwestii dopasowania współpracy pozostaje bardzo dużo do zrobienia - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,95

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.