Dyrektor PFPŻ na VI FRSiH: Nie możemy winić dyskontów za wypadanie firm z rynku

www.portalspozywczy.pl 6 listopada 2013 19:27

Współpraca przedsiębiorstw z branży spożywczej z dyskontami dla wielu okazała się szansą. Wiele przedsiębiorstw rozwinęło się i teraz możemy pochwalić się naszym przemysłem żywnościowym nawet na zagranicznych rynkach. Jednak producenci wciąż mogą wypadać z rynku - mówił Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ podczas sesji „Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce" na VI FRSiH.

- 5-6 lat temu kanał dyskontowy był szansą dla wielu firm, które nie mogły się przebić w kanale tradycyjnym i hipermarketowym. Przypomnę, że był to okres intensywnych inwestycji w przemyśle spożywczym. Wybudowano wiele nowych fabryk, mieliśmy sporą ilość średnich firm, które nie miały co zrobić ze swoją produkcją. Dla takich firm Biedronka była wybawieniem - mówił Andrzej Gantner.
Jak tłumaczył, część podmiotów skorzystała z tej okazji i rozwinęła się, ale część podmiotów poległa. Kluczowe okazały się: umiejętność oszacowania swoich kosztów, dostowania się do zmian i spełnienie wymagań jakościowych.
- Dzięki Biedronce powstało wiele firm, które potem weszły w kanał tradycyjny. Dzięki dyskontom zniknęła część konkurencji, bo przetrwali tylko najlepsi. Poza tym, dyskonty wprowadziły rewolucję jakościową, poprzez twarde audyty jakości - wymieniał Andrzej Gantner.
- To, że do tej pory przetwali tylko najlepsi, to powód, że możemy się chwalić naszym przemysłem żywnościowym, także na zagranicznych rynkach - dodał.
Zaznaczył jednak, że rynek nie jest jeszcze ukształtowany. - Musimy wziąć pod uwage, że w najbliższym czasie jeszcze 10-15 proc. małych i średnich firm zniknie - albo porzez konsolidację albo przez wypadnięcie z rynku. Takie są realia rynku i nie ma co zrzucać winy na dyskonty - mówił.
Wskazywał, że przy obecnym stanie rozwoju dyskontów nie ma jeszcze specjalnego zagrożenia ani dla firm ani dla poszczególnych kanałów dystrybucji. - Pytanie, co by się stało, gdybyśmy doszli do modelu niemieckiego? Myślę, że jak zwykle, przetrwaliby tylko najlepsi - powiedział dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    7,73

  • Min

    4,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.