Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyrektor POHiD na VI FRSiH: Multiformatowość to próba zapanowania nad różnymi formami zakupów

Autor: www.dlahandlu.pl 6 listopada 2013 19:08

- Multiformatowość jest odpowiedzią handlu na recesję, której pokłosiem w Polsce było spowolnienie gospodarcze. Poszukiwanie bezpiecznych form funkcjonowania i ograniczenie ryzyka były jednymi z czynników, które przyczyniły się do intensyfikacji zjawiska multiformatowości - powiedział podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu Andrzej Faliński, dyrektor Polskiej Izby Handlu i Dystrybucji.

Zdaniem dyrektora POHiD-u, sieciowanie małych sklepów jest kluczowe dla rozwoju handlu. - Aktualnie we franczyzie działa 57 tys. małych firm, ponad 40 tys. z nich to sklepy, z czego 2/3 to sklepy spożywcze. To odpowiedź na zachodzące cały czas zmiany. Franczyza pozwala na ograniczenie ryzyka w bardzo konkurencym środowisku, jakim jest handel, a format małego sklepu wpisuje się w trend robienia codziennych zakupów. Dlatego giganci, kojarzeni dotychczas z super- i hipermarketami, postawili na multiformatowość. Prowadzenie różnych formatów pozwala trafić do większej grupy odbiorców, a konsumenci, jak wiadomo, mają różne potrzeby i zwyczaje zakupowe - powiedział Andrzej Faliński.

 - Proces sieciowania małopowierzchniowych sklepów postępuje dynamicznie i święci dziś triumfy. Dzięki temu małe sklepy zyskały dostęp do sprzedaży tanich marek własnych. Z drugiej srony mamy ofertę produktów regionalnych, produktów premium. Te dwa rynki dają się rozgraniczyć, są substancją handlu kupieckiego, który się usieciowił - mówił na VI FRSiH dyrektor POHiD-u. 

Andrzej Faliński zwrócił również uwagę na zjawisko, które nazwał "kosztem konsumenckim". - Ten koszt to czas, paliwo, zdobywanie informacji i inne czynniki, które wpływają na proces dokonywania zakupów. W zagrożeniu recesją wpływają one na przesunięcie klienta do mniejszych formatów. Tu kupuje się wygodnie i szybko, a dzięki usieciowieniu również konkurencyjnie cenowo. Multiformatowość to odpowiedź firm na podwójną osobowość konsumencką. Mamy więc kilka formatów w jednym kanale dystrybucji, często wspartych sprzedażą zdalną, która tworzy także osobny, specyficzny format. Kluczowe jest elastyczne reagowanie na ryzko i potrzeby konsumenta. Te cechy nie są trwale, ale sytuacyjne - podkreślił Andrzej Faliński.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,51

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9393

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.