Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyrektor PSD: Sprzedaż LfL rośnie, wzmacniamy potencjał sieci Gama

Autor: dlahandlu.pl 10 września 2018 10:03

Dyrektor PSD: Sprzedaż LfL rośnie, wzmacniamy potencjał sieci Gama Fot. materiały prasowe

– Całe PSD od trzech lat notuje wysokie wzrosty sprzedaży LfL. Sklepy Gama w pierwszych sześciu miesiącach 2018 r. odnotowały wzrost o 5,63 proc. Spółka PSD działa na zasadach partnerstwa pomiędzy hurtownikiem a detalistami – Eurocash i spółdzielnie Społem mają po 50 proc. udziałów. To powoduje, że wśród celów PSD jest zarówno planowany wzrost sprzedaży detalicznej, jak również wzrost zakupów w Eurocash Dystrybucja. Oba cele, jak również planowany przez akcjonariuszy wynik spółki na koniec roku, są realizowane  – mowi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Małgorzata Więch, członek zarządu i dyrektor ds. rozwoju PSD.

Ile spółdzielni współpracuje z Eurocashem? Jaka jest liczba sklepów pod szyldem Gama?

Sklepy i spółdzielnie zrzeszone w ramach PSD działają niezależnie od Eurocash (bliska współpraca na linii detalista – hurtownia). Obecnie w grupie PSD zrzeszonych jest 700 sklepów, z czego 320 działa pod szyldem Gama. Wśród naszych partnerów są 83 spółdzielnie Społem i spółki pospółdzielcze, 5 gminnych spółdzielni i 20 prywatnych przedsiębiorców. Tegoroczna ekspansja opiera się na wszystkich tych źródłach oraz prowadzone są rozmowy z innymi, mniejszymi sieciami o przyłączeniu do PSD. Celem tych działań jest wzmocnienie potencjału i uzyskanie jeszcze większych korzyści dla partnerów.

Dotychczas sklepy Gama funkcjonowały w centrach miast i na osiedlach mieszkaniowych. Obecnie, w wyniku rozszerzenia źródeł ekspansji, pojawiają się także na obszarach wiejskich oraz przy drogach komunikacyjnych. Wiele spółdzielni czy spółek z grona PSD rozwija działalność detaliczną poprzez budowę nowych obiektów handlowych w sąsiadujących gminach lub przejmuje lokale do modernizacji.

Jakie są najważniejsze plany strategiczne na rozwój PSD? 

PSD pozostaje największą i najsilniejszą organizacją w środowisku spółdzielni Społem, a blisko połowa sklepów działa pod wspólnym logo. Co roku znacząco zwiększa się liczba sklepów Gama. Pod koniec 2016 r. wprowadziliśmy również markę własną Gama, która dzisiaj obejmuje 55 produktów z różnych kategorii. Marka ta wyróżnia sklepy asortymentowo, promuje logo sieci oraz generuje dla właścicieli większą marżę. Stanowi już ponad 1 proc. udziału w sprzedaży sieci Gama.
PSD od dwóch lat mocno inwestuje również we wsparcie sprzedaży detalicznej swoich partnerów. Poza takimi działaniami jak gazetka, plakaty weekendowe, billboardy czy program lojalnościowy na otwarcie Gamy, w sklepach ciągle coś się dzieje. W ciągu roku PSD realizuje pięć programów marketingowych skierowanych do konsumentów. Są to m.in. loteria "Łączymy pokolenia", gdzie wygrać można rower w każdym sklepie Gama, "Prosto do nagrody", gdzie główną wygraną jest samochód, oraz "Gama na gwiazdkę" z kilkoma tysiącami nagród pod choinkę.

Prowadzone są również akcje wizerunkowe promujące jakość produktów świeżych: wyrobów mięsno-wędliniarskich, pieczywa, ciasta własnej produkcji oraz owoców i warzyw. Maskotka Misia Gamusia odwiedza przedszkola zlokalizowane blisko sklepów w ramach dwóch akcji: „Bezpieczeństwo na drodze” i „Segregacja śmieci”.

Głównym celem organizacji na najbliższe lata jest dalszy rozwój poprzez pozyskanie nowych partnerów, jak i poszukiwanie najlepszych lokalizacji na nowe sklepy obecnych uczestników. Stawiamy nie tylko na ilość, ale przede wszystkim na jakość oferowanych przez sklepy usług i poziom sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.