Dyrektor Roland Berger: Sieci skupią się na zwiększeniu sprzedaży na sklep

www.portalspozywczy.pl 9 grudnia 2016 11:15

Odchodzenie konsumentów od zakupów niedzielnych do częstszych zakupów w bliskich lokalizacjach, brak znaczących transakcji sprzedaży sieci handlowych oraz początek zjawiska optymalizacji istniejących sklepów – tak Konrad Gruda, dyrektor Roland Berger w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl podsumowuje upływający rok 2016 w branży handlu detalicznego.

– Po latach koncentracji na rozbudowie sieci sklepów, obecnie jak i w przyszłych latach, sieci handlu detalicznego na rynku spożywczym będą coraz większą uwagę zwracać na optymalizację istniejących sklepów w celu zwiększenia sprzedaży na sklep. Przykładem takiego zmiany orientacji jest np. Biedronka – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Konrad Gruda, dyrektor Roland Berger. 

Dodaje, że optymalizacja dotyczyć będzie między innymi poszerzania oferty o unikalne i świeże produkty oraz modernizacji powierzchni sklepowej. Optymalizacja powinna wpłynąć korzystnie na wskaźnik LFL. 

– Rok 2016 nie przyniósł znaczących zmian w dynamice rozwoju poszczególnych segmentów. W przyszłości powinniśmy jednak zaobserwować nieco szybszy wzrost supermarketów proximity, jako wynik spowolnienia tempa wzrostu sklepów dyskontowych – mówi Konrad Gruda. 

Jego zdaniem najbardziej widocznym trendem w 2016 roku było odchodzenie konsumentów od tzw. zakupów niedzielnych, do częstszych zakupów w bliskich lokalizacjach. – Świadczy o tym rozwój segmentów convenience, supermarketów proximity czy części dyskontów, które umożliwiają taki sposób zakupów – tłumaczy Gruda. 

– W przyszłym roku podobny wpływ będą także miały pozostałe trendy, takie jak szybki tryb życia, zmiana modelu rodziny, większa świadomość konsumentów dotycząca stosunku ceny do jakości i świeżości zakupów oraz rozwój sieci sklepów na terenach pozamiejskich – prognozuje dyrektor Roland Berger. 

Całość: portalspozywczy.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.