Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyrektor zakupów w Netto: Trend zdrowotny będzie determinował rynek handlu detalicznego

Autor: pr 26 lipca 2016 14:05

Już ponad 75% konsumentów sprawdza skład produktów przed zakupem – wynika
z badań konsumenckich przeprowadzonych przez Netto Polska. Sieci dyskontowe inwestują w ulepszanie receptur produktów oferowanych przez marki własne. To wynik umacniającego się w Polsce trendu zdrowotnego.

Aż 54% klientów sieci Netto deklaruje, że kupuje zdrową żywność częściej niż jeszcze kilka lat temu.

– Trend zdrowotny jest obecnie bardzo widoczny i przez najbliższe lata będzie determinował rynek handlu detalicznego – przyznaje Daniel Grabka, dyrektor zakupów w Netto. Wyraźnie rośnie liczba osób, które uważnie czytają skład produktów. Wiodący element, na który klienci zwracają uwagę podczas kupowania zdrowej żywności, to brak substancji chemicznych –  zarówno w procesie przetwarzania, jak i procesie wytwarzania - dodaje.

Pojęcie „zdrowa żywność” dla ponad połowy uczestników badania (53%) oznacza brak substancji chemicznych poprawiających smak, wygląd czy trwałość produktów spożywczych. Na bazie trendu zdrowotnego coraz popularniejsze wśród producentów żywności staje się dążenie do tzw. czystości etykiet. Pojęcie odnosi się bezpośrednio do składu żywności, w której świadomie rezygnuje się ze sztucznych barwników, środków konserwujących czy środków wzmacniających smak. Czystość etykiet oznacza także, że im mniej zbędnych barwników, zagęstników i konserwantów, tym lepsza jakość oferowanych produktów.

- Przykładem realizacji idei dotyczącej czystości etykiet jest marka własna sieci Netto o nazwie Miletto. Śmietany, twarogi, kefiry i masła sprzedawane pod szyldem Miletto wytwarzane są wyłącznie z naturalnych składników. W ich składzie nie ma zagęstników, konserwantów
i sztucznych barwników. Brak niezrozumiałych, chemicznych nazw na opakowaniu, świadczy nie tylko o pozostaniu w zgodzie z naturą, ale również dbałości o walory smakowe - opisuje sieć Netto.

Producentem marki własnej Miletto są spółdzielnie OSM, m.in. OSM Czarnków, OSM Nowy Dwór Gdański oraz OSM Łobżenica.

 

Badanie zrealizowano na grupie liczącej ok. 1000 klientów sieci Netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.