Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyskont Czerwona Torebka ze stratą w wysokości 26 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2015 11:35

Spółka Dyskont Czerwona Torebka w 2014 roku osiągnęła przychody w wysokości 46 mln zł. Strata odnotowana przez sieć 37. dyskontów wyniosła 25,9 mln zł.

"Otwarcie sklepów Dyskont Czerwona Torebka poprzedzone było licznymi analizami, w tym z zakresu zmiany funkcjonowania dotychczas obecnych na polskim rynku sklepów wywodzących się z segmentu dyskontów i ich ewolucji w kierunku supermarketów. W ocenie Grupy tworzy to na rynku niszę dla nowych sieci w klasycznym formacie dyskontowym, która może zapełnić Dyskont Czerwona Torebka" - podaje spółka.

"Nie można wkluczyć ryzyka, że ocena Grupy co do możliwości rozwoju w segmencie dyskontów jest zbyt optymistyczna, rozwój sieci opóźni się w czasie, np. z powodu małej dostępności atrakcyjnych lokalizacji, wybrane lokalizacje okażą się mniej rentowne, wystąpią trudności w pozyskiwaniu wiarygodnych dostawców i zaangażowanego personelu, w efekcie strategia w zakresie rozwoju ogólnopolskiej sieci sklepów dyskontowych nie przyniesie założonych efektów ekonomicznych, co mogłoby mieć istotny negatywny wpływ na perspektywy Grupy i osiągane wyniki finansowe" - czytamy w komunikacie Czerwonej Torebki.

Z Dyskontem współpracuje około 550 dostawców dla 9334 indeksów towarowych. Kluczowymi dostawcami są dostawcy alkoholi (21,85 proc. w zakupach ogółem) i dostawcy artykułów spożywczych (54,85 proc. w zakupach ogółem).

Jak podała Czerwona Torebka SA: "W przyszłości Grupa nie wyklucza dalszych przejęć podmiotów lub tworzenia projektów handlowych we własnym zakresie" - czytamy w komunikacie.
"Grupa Czerwona Torebka ciągle analizuje rynek handlu w poszukiwaniu perspektywicznych podmiotów. Akwizycja spółek o stabilnej pozycji i rozpoznawalnej marce pozwala na budowanie solidnej podstawy rozwoju w najpopularniejszych sektorach handlowych w kraju" - podała spółka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.