Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyskonty liderem sprzedaży win gronowych

Autor: www.dlahandlu.pl 1 kwietnia 2016 11:45

Dyskonty liderem sprzedaży win gronowych W 2015 r. Polacy wydali na wino 2,2 mld zł. fot. shutterstock

Polacy kupują wino przeciętnie 5 razy w roku, a podczas pojedynczej wizyty w sklepie sięgają po około 1,1 l tego alkoholu, wydając średnio 18,20 zł. 67 proc. kupujących tę kategorię powtarza przynajmniej raz jej zakup w ciągu kolejnych 12 miesięcy - wynika z najnowszych danych Gfk.

Biorąc pod uwagę miejsce zakupu, obecnie najważniejszym kanałem (w ujęciu wartościowym), w którym gospodarstwa domowe zaopatrują się w wino, są sklepy dyskontowe. 39 proc. wartości wszystkich zakupów win gronowych przypada na ten kanał.

Sieci dyskontowe od wielu lat pracowały na pozycję lidera sprzedaży win konsekwentnie poszerzając asortyment alkoholi w oparciu o kolejne tygodnie tematyczne.

Hipermarkety tracą udziały w dystrybucji kategorii i posiadają w niej obecnie 24 proc. Kolejny kanał to supermarkety, które odpowiadają za 17 proc. rynku dystrybucji kategorii, ale w porównaniu z hipermarketami, ich udziały wzrosły rok do roku.

W całości sprzedaży pod względem wolumenowym w 2015 roku zakupy wina czerwonego stanowił 56 proc., 33 proc. to zakupy wina białego, zaś pozostałe 11 proc. wina różowego. Największy wzrost zakupów w stosunku do poprzedniego roku zanotowała kategoria win białych.

Przypomnijmy, zdaniem Roberta Ogóra, prezesa Grupy Ambra, udział dyskontów w handlu winem w Polsce jest jednym z najwyższych w Europie. - Udział dyskontów w polskim rynku wina wzrósł do bardzo wysokiego poziomu - być może jeszcze w Niemczech jest podobny - i jest to poziom należący do jednych z najwyższych w Europie. Dziś w Polsce co trzecia butelka wina sprzedawana jest w dyskontach – mówił w październiku 2015 r. Robert Ogór.

Dyskonty powoli staja się również liderami w sprzedaży whisky. Z danych GfK Polonia wynika, że w okresie od listopada 2014 r. do października 2015 r. produkt z kategorii whisky przynajmniej raz zakupiło 17,5 proc. polskich gospodarstw, podczas gdy w takim samym okresie roku 2013/2014 było to 15,7 proc., a 2012/2013 – 14,8 proc. W ujęciu wolumenowym kategoria ta wzrosła o ponad 60 proc. na przestrzeni ostatnich czterech lat.

28 proc. wartości zakupów whisky odbywa się w kanale dyskontów. Hipermarkety zanotowały spadek zakupów w tej kategorii i posiadają obecnie 27 proc. udziału. Supermarkety odpowiadają za 24 proc. dystrybucji kategorii i ich udział wzrósł rok do roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • bakbar 2016-04-01 12:57:13

    kiedy w końcu skończycie z tym sztucznym podziałem dyskont / supermarket... przecież te sklepy z zewnątrz wyglądają niemal identycznie... wewnątrz różnią się "jedynie" cenami...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,49

  • Śr

    6,88

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.