Dyskonty mają najwięcej marek własnych w gazetkach promocyjnych

Autor: ABR Sesta 2 grudnia 2011 12:27

Dyskonty mają najwięcej marek własnych w gazetkach promocyjnych

Niemalże każda sieć na polskim rynku sygnuje produkty markami własnymi. Liczba marek własnych w zależności od kanału wynosi od 10 w kanale małych sklepów spożywczych aż do ponad 420 w dyskontach - wynika z analizy firmy ABR Sesta.

W supermarketach ABR Sesta zdefiniowała 216 różnych marek własnych, a w hipermarketach 130. W sumie od początku 2011 do końca października w gazetkach handlowych monitorowanych przez agencję pojawiło się ponad 1000 różnych marek własnych.

Siecią, która może pochwalić się największym portfolio marek własnych jest Biedronka promująca w swoich gazetkach ponad 150 różnych marek. Najczęściej promowaną marką (70 modułów w 2011 roku) jest Bebeauty występująca w kategorii Uroda/Pielęgnacja, kolejna Code - 40 wystąpień - jest marką sygnującą ubrania. Powyżej 20 modułów miały też marki Kraina Mięsa, Sotille Gusto i Casa De Azeite.



W pierwszej trójce obok Biedronki znalazły się dwa kolejne dyskonty Lidl ( 132 różne marki własne) i Aldi (102). W Lidlu najczęściej występowały marki Crivit (ponad 200 modułów), Esmara (158 modułów), Livergy i Jolinesse - po 130 modułów - wszystkie w kategorii ubrań, oraz marka Power fix w produktach budowlanych. W Aldim na pierwszym miejscu są dwie marki własne występujące w kategorii Żywność: Delikato i Trader Joe's (po 25 modułów), zaraz za nimi wystąpiły marki Aldi, Biocura i Mucci.



Następny w kolejności po dyskontach jest Eurocash posiadający 70 różnych marek własnych, za nim Tesco z liczbą 65. Makro przeznacza najwięcej modułów na produkty własnych marek.



ABR Sesta przeanalizowała również liczbę modułów, w których sieci reklamują swoje marki. Liderem w tej kategorii są sieci C&C a szczególnie Makro, które od początku roku miało już prawie 5000 modułów z marką własną. Na drugim miejscu są hipermarkety, które na markę własną poświęciły w sumie 4500 modułów, najwięcej Tesco - ponad 1600. Marka własna jest bardzo dobrze eksponowana przez Rossmanna - 1500 modułów. Wśród supermarketów przoduje Intermarche (1200).

Analiza przygotowana na podstawie gazetek do benchmarku styczeń - październik 2011 wszystkie monitorowane przez ABR Sesta sieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • g 2011-12-16 11:56:46

    haha.,kto wybrał to zdanie na tytul?!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6894
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.