Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyskonty odbierają statystycznemu hipermarketowi ok. 150 mln zł obrotu rocznie

Autor: dlahandlu.pl 30 czerwca 2015 10:04

Dyskonty odbierają statystycznemu hipermarketowi ok. 150 mln zł obrotu rocznie Najbardziej otoczona przez dyskonty jest sieć E.Leclerc, najmniej Auchan; fot. Market Side

Jak wynika z raportu firmy Market Side "Rozwój dyskontów w Polsce na tle innych formatów handlowych" docelowy potencjał rynku dyskontów w Polsce to 5 tys. sklepów. W kolejnych latach powstanie jeszcze blisko 1,5 tys. nowych dyskontów - uważają eksperci Market Side.

W 2014 roku osiągnęliśmy wskaźnik 10,7 tys. mieszkańców na sklep dyskontowy. Jest to jeszcze ponad 2-krotnie więcej, niż na rynku niemieckim. Dlatego eksperci widzą optymiustycznie dalszy rozwój formatu dyskontowego. Ekspansja będzie przebiegać głównie w dużych miastach, przede wszystkim w Warszawie, Krakowie i Łodzi oraz na wsiach. Tutaj najbardziej aktywną siecią jest Biedronka. Geograficznie dyskonty będą najsilniej rozwijać się w woj. mazowieckim, łódzkim, małopolskim i śląskim.
W miastach rozwojowi dyskontów będzie towarzyszyć dalszy wzrost sieciowych sklepów convenience. Od strony klienta możliwe jest suplementarne traktowanie obu formatów. Dyskont może być sklepem na zakupy 1-2 razy w tygodniu, convenience na częstsze uzupełnianie pieczywa czy nabiału, zakup gazet, używek i produktów impulsowych. Oferta i poziom cen zdecydują, czy zachowania zakupowe będą ewoluować w takim kierunku. Umacnianie dyskontów w miastach będzie dalej znacząco osłabiać pozycję hipermarketów. Spadek udziałów w rynku może skłaniać hipermarkety do szukania specjalizacj /nisz rynkowych i re-definicji oferty oraz do zmniejszania powierzchni handlowej. Maleć będzie atrakcyjność hipermarketów spożywczych dla centrów handlowych, ze względu na coraz słabsze generowanie trafiku. W 2014 roku już ponad 40 proc. hipermarketów miało w bliskim sąsiedztwie (zasięg 500 metrów) sklep dyskontowy. W 3-kilometrowej strefie wokół przeciętnego hipermarketu spożywczego działało aż 10 sklepów dyskontowych.Szacując średnio-roczne obroty sklepu dyskontowego na około 15 mln złotych, oznacza to, że z 3-kilometrowej strefy oddziaływania hipermarketu dyskonty ściągają rocznie 150 mln złotych, wydawanych głównie na artykuły spożywcze.



• 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • M 2015-06-30 14:48:17

    Wniosek z artykuły jest 10 dyskontów powoduje że obroty Hipermarketu spadają do 0. Albowiem mało który hipermarket robi 150mln zł rocznie.

  • Gościu 2015-06-30 12:21:09

    bo polaki cebulaki byle taniej wszystko kupią. bo tutaj jest jak jest, po prostu...

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.