Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Dyskonty rządzą w Portugalii. Przodują Aldi i Lidl

Autor: dlahandlu.pl 13 sierpnia 2018 11:19

Kanał dyskontowy (smart dyskonty) odnotował najwyższy wzrost w sektorze detalicznym w Portugalii w 2017 roku - pokazują najnowsze badania. Według raportu Kantar Worldpanel dla Grande Consumo rozwój segmentu, który opiera się głównie na dwóch graczach, sieciach Aldi i Lidl, znacznie przewyższył rynek.

Jak pokazuje raport, sieci mają różne strategie wzrostu. Podczas gdy obaj detaliści mają silną markę własną, Lidl koncentruje się bardziej na artykułach higienicznych i kosmetycznych, a Aldi najbardziej dynamiczne rozwija takie kategorie, jak woda, warzywa i produkty ekologiczne.

Strategia rozwoju Lidla i Aldiego obejmuje też otwieranie nowych sklepów, ale przede wszystkim sieci kładą nacisk na przebudowę istniejących obiektów i ich unowocześnianie. Kanał dyskontowy w coraz większym stopniu przykłada wagę do  jakości produktów, doświadczenia w sklepie i odpowiedzialności społecznej, łącząc doświadczenie klienta z atrakcyjnymi cenowo zakupami.

Dane Kantar Worldpanel pokazały, że na całym portugalskim rynku wskaźniki promocji najwyraźniej osiągnęły już najwyższy poziom, a ilość produktów w promocji jest taka sama jak w roku poprzednim (+ 0,3 proc. w porównaniu z 2016 r.).

Kolejną tendencją jest wzrost konkurencji wśród coraz bardziej nowoczesnych dyskonterów, w których Portugalczycy coraz częściej robią zakupy -  31 proc.  gospodarstw domowych co najmniej raz na pięć przypadków skorzystało z ich oferty (wzrost o 3,6 proc. rdr). 

Podjęto również wysiłki w celu zwiększenia interakcji z klientami poprzez specjalne oferty, zajęcia dla dzieci, akcje społeczne, konkretne kampanie skoncentrowane na nowych zdrowych trendach.

Wszystkie sieci zainwestowały w odnowienie i udoskonalenie swoich sklepów, mając na celu zapewnienie lepszych zakupów, a także poprzez rozwijanie formatów proximity i convenience.

Sprzedaż online stanowi tylko 1 proc. całkowitej kwoty wydanej na produkty FMCG, ale kolejne 95 000 gospodarstw domowych zdecydowało się wypróbować tego typu zakupy (w porównaniu do 2014 r.).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.